Cu o locomotiva Electroputere, fabricata in 1977, dar tunata la cerintele de azi, CFR a facut proba unui poligon de incercari feroviare unde viteza trenurilor ajunge la 200 km/h

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a inaugurat ieri poligonul de testari feroviare de la Faurei, singurul din tara si cel mai mare din Europa de sud-est, investitie realizata in cinci ani. Cei 20 de kilometri de cale ferata ai poligonului, pentru care s-au cheltuit 10 milioane de euro, vor fi folositi pentru verificarea tehnica de catre Autoritatea Feroviara Romana (AFER) a garniturilor si locomotivelor, la viteze de pana la 200 de kilometri pe ora.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, s-a aratat surprins de viteza mare pe care o poate atinge un tren in Romania. „Nu am mai circulat niciodata cu 200 km/h pe calea ferata in Romania.

Este important pentru noi sa intram pe o retea feroviara europeana si ca trenurile noastre sa fie certificate. Pe Coridorul IV Paneuropean vom putea circula in urmatorii opt ani cu viteza maxima de 140-150 km/h“, a spus Orban, dupa ce s-a dat jos din trenul care a atins o viteza ametitoare pentru standardele noastre. Potrivit reprezentantilor AFER, distanta de 14,7 km a fost parcursa cu pana la viteza de 205 km/h, in doar patru minute.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.