Pe Aeroportul Otopeni o sticla de apa plata costa 80 de mii de lei vechi, la Budapesta si la Atena este maximum un 1 euro, adica mai putin de jumatate.
Un capuccino costa la noi 115 mii de lei vechi, pe aeroporturile din Ungaria si Grecia cel mult 1,5 euro. Lista poate continua, diferentele raman. V-ati putea gandi ca la asemenea adaosuri comerciale profitul Aeroportului International de langa Capitala sunt imense. Gresit. Paradoxal, aeroportul castiga sume ridicole de pe urma spatiilor comerciale din interior.

Firma care se foloseste de cei 1.766 de metri patrati din interiorul aeroportului plateste pe luna doar 4-10 euro/mp. Intre aeroport si aceasta companie exista un contract de „asociere in participatiune”. Pe romaneste, Aeroportul Henri Coanda vine cu spatiul, iar firma ii da un procent din profit. Doar 10% in cazul de fata. Situatia continua din 1998, de cand s-a semnat acest contract. Exista insa acum sanse sa se schimbe.


Despre autor:

Gandul

Sursa: Gandul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.