IT&C 2 Iunie 2008 03:44
Pe o piata de distributie de telefoane mobile care va creste anul acesta cu un ritm de 10%, distribuitorii de terminale mobile trec intr-o noua faza de dezvoltare a afacerilor: vizeaza fuziuni cu alte companii doar pentru a prelua managementul acestora.

Distribuitorul de telefoane Gersim este interesat sa devina distribuitor Nokia sau Samsung pentru a-si spori profitul in 2008, dar urmareste si o fuziune care sa aduca experienta necesara companiei sa evolueze la nivelul urmator, a declarat, pentru Wall-Street, Dan Stefanescu, director general si proprietar al companiei.

“Ma intereseaza un acord managerial, astfel incat vom fuziona cu o alta companie. Am ajuns la faza in care va trebui sa facem un alt fel de pas si avem nevoie de o echipa manageriala care sa vina cu experienta dintr-o alta firma de distributie din Romania”, a spus Dan Stefanescu, precizand ca pe o piata in care activeaza cinci jucatori importanti nu poate fi vorba de recrutare prin head-hunting, ci doar de fuziuni.

Gersim a inregistrat o cifra de afaceri de 12 milioane de euro in 2007, iar pentru anul in curs estimeaza ca va ajunge la 15 milioane de euro.

“Urmarim pentru 2008 sa avem o crestere naturala, ne-am largit gama clientilor, inclusiv a celor din IT datorita produselor multimedia pe care le comercializam. Daca vom avea ocazia sa prindem o distrib Nokia sau Samsung anul acesta ar fi minunat, daca nu vom persevera la anul”, a spus directorul Gersim. Acesta a precizat ca a facut oferte de achizitie pentru cei trei distribuitori oficiali de telefoane Nokia in Romania, Accord Mobile, Avenir Telecom si World Comm Trading, dar a fost refuzat.

In distributia de telefoane mobile se lucreaza cu marje de profit mici. Compania a inregistrat anul trecut un EBITDA de aproximativ 700.000 euro. Pentru a-si spori profiturile, Gersim a intrat si pe segmentul produselor multimedia, prin comercializarea de rame foto digitale, faxuri,carduri de memorie, telefoane DECT (terminale digitale fara fir pentru telefonia fixa). Stefanescu estimeaza ca segmentul multimedia va genera un milion de euro din cifra de afaceri.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.