Deloitte: Vom avea o lupta tot mai stransa in telecomul romanesc Potrivit reprezentantilor companiei, Romania a fost de multe ori "in pas cu dezvoltarea" in ceea ce priveste implementarea solutiilor noi de telecomunicatii, un ritm care va fi probabil pastrat si in 2008.
Acestia mai spun ca evolutia suprinzatoare din 2007 a pietei de telefonie mobila din Romania, care a demonstrat ca mai exista suficiente resurse de crestere atat ca numar de clienti noi cat si ca venituri, va trebui sa se adapteze competitiei feroce din 2008 cand vor intra doi noi jucatori (RDS&RCS si re-lansarea Zapp) si vor ataca podiumul ocupat de Orange, Vodafone si Cosmote.
"Piata de telecom din Romania in 2008 va oferi surprize interesante. Se vor accentua legaturile dintre operatorii de telefonie fixa si mobila. Aceste legaturi au inceput sa fie vizibile in anul 2007, dar in 2008 vor fi mult mai solide si promovate mai mult. Lupta pe piata de telecom va fi din ce in ce mai inversunata pentru clienti. Doar cativa jucatori vor putea sa acopere ambele zone (telefonie fixa si mobila) fara a avea nevoie de un aliat", a declarat Senior Manager al Deloitte Romania, Andrei Ionescu.
Consultantii companiei Deoitte mai spun ca desi este probabil ca in 2008 dificultatea obtinerii de credite sa tempereze fuziunile si achizitiile, se observa totusi in cadrul industriei telecomunicatiilor o tendinta crescuta de dezvoltare prin intermediul achizitiilor.
"Cu toate ca au deja o pozitie bine definita pe piata telefoniei mobile din intrega lume, operatorii mobili importanti pot fi interesati in 2008 de achizitii, totul luand o alta turnura. Operatorii de top de pe pietele emergente se pot transforma din prada in pradator. Deoarece lichiditatile acestora provin din vanzarea a sute de milioane de noi abonamente, acestia vor crea adevarate stocuri de bani, fara a fi constransi de cresterea ratei dobanzii, ca efect al inaspririi conditiilor de contractare a unui credit", se arata in studiul Deloitte.
In ceea ce priveste tehnologia, studiul Deloite spune ca in 2008 trendul in Romania va fi acelasi ca in Europa, acela de competitie accentuata. Diferenta intre competitori o va face insa strategia de marketing si de PR, dar si cel care va avea cel mai bun suport tehnologic. "Acum clientul isi doreste ca mijlocul de telecomunicatie sa fie modern si sa incorporeze cat mai multe functionalitati (folositoare sau nu), iar cel care poate oferi toate acestea va fi castigator", a mai spus Ionescu.
Despre autor:
Citeste articolul integral in Wall-Street
Sursa: Wall-Street
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Puterea rugăciunii aduce vindecarea inimii, a sufletului și a trupului
Sursa: garbo.ro
-
Cum se reciclează: cablurile și încărcătoarele, „inima” sustenabilității mobile
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeile care redefinesc felul în care ne bucurăm de artă
Sursa: start-up.ro
-
După Auchan a venit rândul REWE: Penny deschide primul magazin autonom din...
Sursa: retail.ro
-
UniCredit Bank România și Social Innovation Solutions lansează ESG Journey
Sursa: futurebanking.ro
-
Te iubesc, dar mi-e frică de cum ar putea fi relația noastră, așa că mint și...
Sursa: kudika.ro
-
GALERIE FOTO | Renault dă răspunsul în dezbaterea pe mașini autonome:...
Sursa: wall-street.ro