IT&C 21 Ianuarie 2008 03:16
Aproximativ 175 de milioane de terminale cu platforma GPS s-au vandut anul trecut pe glob, tot mai multi producatori de telefoane apeleaza si la aceasta tehnologie. Piata romaneasca de echipamente de localizare ajunge in acest an la 15 milioane de euro.
O societate tehnicizata in care omul este supus erorii, iar masina da verdicte nu ar fi aproape de "perfectiune" fara servicii de monitorizare si localizare. De undeva de sus, brigada de sateliti ofera servicii care sunt tot mai folosite si in "civilie". Un concediu nu mai e interesant fara GPS. Daca pana recent, dispozitivele de pozitionare prin satelit tronau linistite pe piata, iata ca industria GSM a inceput sa muste tot mai mult din business.


TERMINALE SI TENDINTE. Analistii de la Berg Insight spun ca anul trecut s-au vandut 175 de milioane de terminale cu platforme GPS, iar la o rata anuala de crestere de 26%, piata globala va ajunge la 560 de milioane de unitati in 2012. Celularele WCDMA vor fi principalul motor de crestere. De la anul, platforma GPS va deveni o "componenta obligatorie in toate terminalele high-end". Analistii Berg considera ca Nokia si Google vor fi doi jucatori puternici pe aceasta piata, dar este loc si de inovatii in serviciile de social-networking (gen MySpace si Facebook)


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.