IT&C 18 Ianuarie 2008 01:10
Vanzarile de computere au crescut cu 13,1% in ultimul trimestru al anului 2007, potrivit celui mai recent raport intocmit de Gartner.
Clasamentul mondial al producatorilor de PC-uri in 2007 Hewlett-Packerd (HP) ramane, in continuare, liderul vanzarilor la nivel mondial, arata raportul, iar Dell incepe sa recupereze terenul pierdut in prima parte a anului trecut. HP a vandut in 2007 49,4 milioane de PC-uri, cu 30 de procente mai mult decat in 2006, inregistrand astfel o cota de piata de 18,2% la nivel mondial. In ultimul trimestru al anului trecut, HP a detinut 19% din piata cu vanzari de 14,4 milioane unitati.

“HP si-a stabilit o pozitie intai solida in 2007. Numarul mai mare de consumatori si cresterea vanzarilor de PC-uri portabile din toate regiunile au fost doi catalizatori importanti pentru cresterea mondiala a HP”, apreciaza Mikako Kitagawa, analist Gartner.

”Compania a inregistrat cresterea cea mai puternica dintre primii cinci vanzatori la nivel mondial in trimestrul al patrulea, avand cresteri cu 23,3 procente ale vanzarilor”, a mai spus oficialul Gartner.

Dell, al doilea producator de PC-uri din lume, a inregistrat o cota de piata de 14,3% si a vandut, in 2007, 38,7 milioane de unitati, cu 1,7% mai mult decat in 2006. In trimestrul al patrulea al lui 2007, Dell a vandut 10,9 miliaone de unitati de PC-uri, detinand o cota de piata 14,5%.

Pe urmatoarele trei pozitii din topul mondial celor mai importanti producatori de PC-uri se afla Acer, Lenovo si Toshiba. Vanzarile de PC-uri au ajuns, in 2007, la 271,1 milioane de unitati in intreaga lume.
Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) au fost si in 2007 cele mai mari piete de desfacere pentru producatorii de PC-uri, Asia/Pacific fiind ce-a de-a doua piata ca marime, spune analistul. “2007 a indicat clar peisajul pietei mondiale de PC-uri: cresteri puternice in reugiunile in curs de dezvoltare ca Asia/Pacific si crestere mai mica in piete ca Statele Unite”, a adaugat Mikako Kitagawa.

In zona EMEA, vanzarile de PC-uri au ajuns in 2007 la 92 milioane de unitati, cu 14,7 procente mai mult decat in 2006. Numai in trimestrul al patrulea, au fost vandute 28,8 milioane de unitati, cu 12,5% mai mult decat in perioada similara a anului precedent. In ultimul trimestru al lui 2007 cele mai cautate produse au fost notebook-urile, iar computerele de birou au inregistrat o crestere mai mica decat se asteptatu specialistii.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.