IT&C 12 Ianuarie 2008 21:59
Plasmele nu vor disparea de pe piata, ci vor deveni, din alternative mai ieftine ale ecranelor LCD , produse high-end, sustin analistii
Care este viitorul plasmelor? Hiro Wada, reprezentant al companiei Panasonic, declara anul trecut ca se asteapta in urmatorii ani la o scadere a cererii pentru ecranele de tip plasma (PDP). Potrivit companiei de analiza iSuppli, vanzarile de ecrane cu plasme vor atinge un varf de 10,2 miliarde de dolari, anul acesta, urmand ca din 2009 piata de profil sa intre in declin ca urmare a scaderii pretului mediu de vanzare pentru aceste tehnologii.

“Plasmele sunt cu siguranta pe cale sa intre in nisa produselor high-end”, sustine Paul O'Donovan, analist pentru compania de cercetare a pietei Gartner. “Nu va disparea, dar se va instala in segmentul high-end al gamei”, a adaugat acesta.

Producatorii de ecrane cu plasma si-au revizuit pozitiv estimarile pentru vanzarile de anul acesta, ca urmare a cererii in crestere inregistrata pentru astfel de produse in tarile in curs de dezvoltare, dar si ca efect al lipsei de televizoare LCD pe piata.

“Plasmele nu vor disparea”, este de parere si Jeff Kim, analist pentru compania de brokeraj Hyundai Securities, din Coreea de Sud.”Inca sunt competitive pe piata formatelor mari si vor ramane competitive pana in 2010.”, a adaugat Kim.

Plasmele au trecut, in mai putin de doi ani, de la pozitia de tehnologie dominanta pe piata, la cea de
tehnologie alternativa, devenind apoi o optiune viabila. La inceputul anului 2006, ecranele PDP au devenit cea mai ieftina si mai disponibila alegere pe piata ecranelor plate cu dimensiuni de 40 de inci, ca urmare a scaderii pretului de productie si a posibilitatii de a crea panouri mai mari. Cateva luni mai tarziu, producatorii de LCD-uri au inceput sa produca ecrane mai mari. In acest context, preturile pentru PDP-uri au scazut, iar producatorii si-au pierdut profiturile.

Corporatia LG a anuntat ca intentioneaza sa produca anul acesta 6,5 milioane de panouri pentru plasme pentru a satisface cererea de pe piata. Anul trecut, compania a produs 3,5 milioane panouri.

Panasonic a anuntat ca asteapta o crestere a vanzarilor de plasme in Statele Unite, dupa ce vanzarile au stagnat in vara.

“Nu subestima plasma”, a spus Yoshi Yamada, director executiv la unitatea din America de Nord a Matsushita, compania care produce marca Panasonic.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.