IT&C 1 August 2007 23:49
Tinerii isi acceseaza inboxul mai mult in interes de afaceri sau pentru a comunica cu adultii. In viata de zi cu zi, retelele sociale online Facebook si MySpace sint tot mai cautate.

„Folosesc e-mailul doar in timpul jobului sau pentru a atrage sponsori. Orice alte informatii le trimit prin intermediul site-urilor de social networking. Cind spun ca trimit un e-mail, vreau de fapt sa zic ca trimit un mesaj pe MySpace sau Facebook“, spune Martina Butler, initiatoarea unui podcast pentru tineri, prezenta la conferinta Mashup 2007, desfasurata in San Francisco. Metropola americana a fost, la mijlocul acestei luni, gazda unei discutii animate de Yahoo! pe tema tehnologiei in viata adolescentilor, la care au fost prezenti academicieni, specialisti in advertising si marketing, dar si companii web.

S-au tocit deja multe tastaturi vorbindu-se despre disparitia iminenta a e-mailului, care incepe sa piarda teren in fata unor servicii mai prompte, precum SMS-urile, telefonia web sau chaturile online. Desi reuseste sa ramina utila la birou sau acasa, cea mai veche forma de comunicare brevetata pe Internet pare sa aiba un rival extrem de serios in persoana retelelor sociale, constata Stefanie Olsen, editor pentru CNET News.com, prezenta, la rindul ei, la Mashup 2007. Chiar daca mai comunica prin e-mail cu unii dintre prieteni, Catherine Cook, detinatoare a platformei MyYearbook.com, trimite totusi mii de SMS-uri pe luna. „Nu cunosc vreun adolescent care sa nu aiba tot timpul un telefon la el“, spune Cook. Acesti adolescenti fac parte dintr-un grup de virsta care dicteaza toate tendintele online. „Sint primii care adopta noile trenduri. Ce fac ei in acest moment sint lucuri pe care toti ceilalti ajung sa le adopte abia peste cinci ani“, ii caracterizeaza Craig Sherman, directorul comunitatii Gaia Online.

Sa alegi o singura retea sociala de pe Internet e echivalent cu a-ti pierde prieteni care au decis sa fie mai activi pe o retea concurenta. Platforme precum MySpace si Facebook nu sint dispuse sa coopereze, fiecare dezvoltindu-si propriile servicii de comunicare prin intermediul mesajelor, al blogurilor sau al albumelor foto. „Vom asista, in scurt timp, la o noua retea sociala care sa adune la un loc cele doua continuturi diferite. Se va intimpla la fel ca in cazul Trillian, care a adunat la un loc aplicatiile de chat online dezvoltate de Yahoo! si AOL“, este de parere Asheem Badshah, initiatorul Scriptovia.com, o pagina web de referate lansata in aceasta vara.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.