IT&C 2 Iulie 2007 23:55
Motoarele de cautare on-line sunt instrumente de mare folos pentru internauti si, chiar daca Google este cel mai popular, pe langa acesta sunt multe alte optiuni.

SEARCH - Google este unul dintre cele mai utilizate motoare de cautare de pe internet. Acesta este atat de popular incat numele sau a devenit un verb, "to google" insemnand a cauta pe net folosind motorul cu acelasi nume. Dar, pe langa Google, exista o serie de alternative la care puteti apela, atunci cand rezultatele afisate de acesta nu va multumesc. Fie ca doriti sa cautati texte, imagini, videoclipuri sau stiri, sunt o serie de alte optiuni. Yahoo! si Microsoft sunt cei mai mari competitori pentru Google. Yahoo! Search si Microsoft Live Search sunt motoare puternice, care ofera informatii relevante, atunci cand cautam texte sau imagini, dar sunt inca sub nivelul Google.

Daca incercati sa cautati cuvantul "lamborghini" pe Google, printre rezultatele afisate se vor afla si cateva imagini cu masina. Cautand acelasi cuvant pe Microsoft Live Search si Yahoo!, nu se va afisa nicio imagine cu vreun exemplar. "Ceea ce vor utilizatorii este o imagine a acelor lucruri pe care le cauta", a afirmat Matt Cutts, inginer de software la Google.

In afara de acesti trei giganti IT, exista o serie de mici rivali, precum AlltheWeb, AltaVista si Ask.com, dar si cateva site-uri specializate pe cautari on-line ca Blogdigger, Picsearch si TubeSurf, care au potential. Desi pare greu de crezut, AltaVista era cel mai popular motor de cautare inainte de Google. Istoria webului ne demonstreaza ca oamenii trec de la un motor de cautare la altul intr-o clipa, daca unul dintre acestea le ofera rezultatele dorite si sunt usor de utilizat. "Competitia de pe aceasta piata este benefica pentru utilizatori", a declarat Justin Osmer, senior product manager, Microsoft Live Search.


Despre autor:

Compact

Sursa: Compact


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.