Votul traditional nu mai reprezinta o optiune viabila pentru noile companii de cercetari de piata. Daca pana acum apelurile telefonice si discutiile la domiciliul consumatorilor ofereau credibilitate, acum Internetul reprezinta mediul care poate furniza informatii cat mai exacte.

Votul si sondajul se muta in online, cu un target bine definit Votul traditional se bazeaza pe alegerea unui esantion care sa reflecte poulatia totala pentru a masura opinia publica. Dezvoltat in 1940 de George Gallup, parintele votului modern, acesta necesita o desfasurare imensa de forte de catre o armata bine pregatita de oameni.

Lucrand cu un numar foarte mare de respondenti din toate categoriile posibile, companiile ne asigura ca pot prezice rezultatele votului electoral si preferintele consumatorilor cu o foarte mare precizie si cu investitii minime fata de metodele traditionale. Respondentii sunt recrutati din toate mediile existente pentru a reflecta o opinie mai veridica, inclusiv din categoria celor in varsta sau cu un venit scazut, care e putin probabil sa utilizeze Internetul.

In Romania, Kestionare.ro reprezinta primul serviciul de cercetari online in care companiile isi pot realiza singure chestionare pentru campanii de cercetare online. Siteul pune la indemana utilizatorilor posibilitatea de a realiza sondaje, studii si evaluari ale produselor/serviciilor oferite pe baza unor formulare electronice.

Una din cele mai mari companii de votare online din Europa, YouGov, cu sediul in Marea Britanie, intentioneaza sa aplice metodele sale online in urmatoarea campanie prezidentiala din Statele Unite.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.