Piata SUA de publicitate online care graviteaza n jurul anunturilor de �real-estate� va creste de la doua miliarde n 2006 la trei miliarde dolari n 2010.

Foarte multe servicii traditionale incep sa aiba concurenti redutabili in Internet. La inceput a fost piata auto. Apoi piata anunturilor de recrutare a fortei de munca s-a mutat cu arme si bagaje in lumea online. Acum a venit randul ofertelor imobiliare sa circule direct de la vanzator la cumparator, folosind forta colaborativa pe care o ofera noua generatie de servicii online.

Din aceasta cauza, actorii implicati in procesul de prezentare si reprezentare a partilor in actul de achizitie imobiliara incep sa-si vada cifra de afaceri coborand drastic de la un an la altul. Piata serviciilor imobiliare in 2006 este estimata, doar in SUA, la 2,27 trilioane dolari. Nu este de mirare ca din ce in ce mai multi jucatori se anunta interesati de obtinerea unei cote cat mai mari din totalul serviciilor care graviteaza in jurul proiectelor imobiliare.

Internetul distruge afaceri traditionale

Internetul a pus asadar in ultimii ani piata imobiliara sub o presiune constanta. Un studiu recent al Borrell Associates arata faptul ca piata SUA de publicitate online care graviteaza in jurul anunturilor imobiliare va creste de la doua miliarde in 2006 la 3 miliarde dolari in 2010. Raportul mai arata ca actuala cota de piata (37%) atribuita ziarelor in zona publicitatii imobiliare va continua sa scada pana la un procent de 30% in 2010. Ziarele axate pe anunturi de vanzare, inchiriere sau cumparare de proprietati sunt doar o prima victima a procesului. Urmeaza apoi chiar intermediarii traditionali ai pietei imobiliare: agentii si brokerii.

Mica publicitate fuge de ziare

Anunturile imobiliare de mica sau mare publicitate erau, pana recent, unul dintre segmentele de piata din care anumite publicatii tiparite obtineau un profit interesant. Incepand cu anul 2006, lucrurile au inceput sa se schimbe, iar anunturile imobiliare din ziare au continuat tendintele trasate deja de anunturile auto si cele de recrutare de personal, care inregistrau scaderi din ce in ce mai mari ale cifrei de afaceri. Potrivit unui comunicat al Asociatiei Ziarelor din America, in a doua jumatate a anului 2006 segmentul de anunturi imobiliare din publicatiile traditionale a cunoscut o scadere cu 10,5% fata de perioada similara a anului 2005. Potrivit aceleiasi asociatii, viitorul poate aduce o scadere si mai drastica a numarului de clienti si agenti care folosesc mica publicitate din ziarele traditionale.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.