Masuratorile traficului pe internet pe baza de cookie (fisiere text care depisteaza utilizarea internetului) nu sunt foarte precise si contorizeaza de mai multe ori utilizatorii considerati unici, informeaza doua studii citate de BBC.

Un studiu realizat de firma de masurare a traficului pe internet comScore, pe un esantion de 400.000 de computere din SUA, a descoperit ca multi dintre utilizatorii de internet isi sterg in mod regulat cookie-urile din calculator. Astfel, studiul comScore a ajuns la concluzia ca unele site-uri isi supraestimeaza traficul chiar si cu 150%.

"Audientele online sunt de multe ori umflate deoarece o singura pereche de ochi este numarata uneori de peste 10 ori, ca utilizator unic", a declarat presedintele comScore, Magid Abraham.

Un alt studiu, realizat de firma de audiente online Nielsen/NetRatings, pune si el la indoiala precizia masuratorilor traficului pe baza de cookie si spune ca durata petrecuta pe un site este o metoda mai precisa. Aceasta metoda este foarte buna pentru a descoperi cat de apreciat este un anumit site, dar nu este o metoda buna de a compara diferite site-uri deoarece unele se bazeaza tocmai pe viteza si eficienta, mai arata studiul Nielsen/NetRatings.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.