Studiul referitor la piata comertului electronic in Romania, comandat MCTI unui grup de analisti, arata ca in primele 10 luni din acest an, prin magazinele virtuale din Romania s-au realizat aproximativ 69.000 de tranzactii in valoare de peste 5,8 milioane euro

In vederea realizarii acestui studiu au fost analizate 1.460 de site-uri, din care 620 de site-uri ale sectorului de turism si alte 840 din celelalte sectoare de activitate: de la IT&C, flori, articole pentru copii, incaltaminte, imbracaminte, accesorii auto, arta, farmaceutice, bijuterii, articole sportive, jucarii, muzica si carte, si pana la asigurari si servicii financiare, se arata in comunicat.

Dintre acestea, doar 84 de magazine virtuale permit plata online prin card bancar utilizand 3D Secure (Visa sau MasterCard), cel mai ridicat standard actual in materie de securitate a tranzactiilor pe Internet. O serie de alte 100 de site-uri folosesc procesatori externi.

Studiul cuprinde o evaluare a pietei de comert electronic din Romania, pentru fiecare industrie in parte, completata cu studii de caz si cu rezultatele unui sondaj realizat cu aceasta ocazie. Sunt prezentate obstacolele existente in momentul de fata in calea dezvoltarii comertului electronic, precum si propuneri de solutii pentru depasirea acestora.

De asemenea, studiul prezinta cateva instrumente utile - analiza comparativa a legislatiei in domeniu si propuneri de imbunatatire a acestora, un dictionar de termeni specifici, un model de cod de conduita pentru principalii actori din domeniu, masuri de protectie impotriva fraudelor, precum si un ghid pentru utilizatorii serviciilor de comert electronic.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.