Avioanele care se piloteaza singure stau prost la capitolul securitate. Avioanele fara pilot sunt considerate o solutie ideala pentru o multime de aplicatii. Exista deja exemple de succes, dar pentru a dispune de adevarate flote de UAV-uri trebuie depasite dificultati serioase.

Noi generatii de avioane fara pilot, cunoscute drept UAV-uri (Unmanned Aerial Vehicles), reprezinta o perspectiva tehnologica promitatoare pentru viitor. In ciuda gamei largi de aplicatii in care astfel de nave ar putea fi folosite, doua mari dificultati trebuie depasite: lipsa frecventelor radio necesare controlarii vehiculelor si temerile privind siguranta utilizarii lor, potrivit New Scientist.

Frecventele dedicate sunt gestionate in cadrul Conferintelor Mondiale de Radiocomunicatii ale Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor.

APARATE

Eficienta aparatelor de acest tip folosite in misiuni militare starneste interesul industriei civile pentru aceasta tehnologie. UAV-uri civile au fost deja folosite cu succes. In Japonia, Yamaha a vandut peste 2.000 de elicoptere fara pilot, numite RMAX, utilizate pentru ingrijirea culturilor de orez sau pentru monitorizarea vulcanilor activi. ALTAIR este un sistem UAV construit de NASA pentru a-i servi la cercetarea Pamantului. Are o anvergura a aripilor de 26 m, poate cara peste 290 kg de senzori si echipament. Aparatul poate zbura pana la 30 de ore, la altitudini de maximum 15,8 km.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.