Pro TV, Orange, Nurofen, Zara si Dove se numara printre brandurile in care romanii au cea mai mare incredere, potrivit studiului Trusted Brands 2011, realizat de revista Reader's Digest.

Obiectivul studiului, ajuns in 2011 la a unsprezecea editie, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.

Trusted Brands 2011 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica" si "Intelegerea nevoilor clientilor".

  • Care sunt brandurile in care romanii au cea mai mare incredere?

Astfel, la categoriile locale desemnate de respondentii din Romania, brandurile in care consumatorii au cea mai mare incredere sunt: Pro TV (statii TV), Vel Pitar (produse de panificatie), Danone (produse lactate), Cris-Tim (produse din carne), Untdelemn de la Bunica (ulei de gatit), Fuchs (condimente), Borsec (ape minerale), Pedigree (hrana pentru animale), Medlife (clinici private), Jacobs (cafea), Colgate (pasta de dinti), Zara (retailer de imbracaminte), Domo (retailer electrocasnice), Dove (sapun), Nivea (deodorant), Kaufland (centre comerciale), Adevarul (cotidiene) si Europa FM (statii radio).

La categoriile europene, brandurile in care romanii au cea mai mare incredere sunt: Dacia (automobile), Philips (electrocasnice), Dell (computere personale), Nokia (telefoane mobile), Orange (operatori de telefonie mobila), Sony (camere foto), Paralela 45 (agentii de turism), BCR (banci), Visa (carduri de credit), Asirom (companii de asigurari), RCS & RDS (furnizori de servicii de internet), Petrom (benzinarii), Eurovita (vitamine) Nurofen (remedii impotriva racelii si gripei), Algocalmin (analgezice), Head & Shoulder's (produse de ingrijire a parului), Nivea (produse de ingrijire a pielii), Nivea (produse cosmetice), Ariel (detergenti) si Nestle (cereale pentru micul dejun), scrie MEDIAFAX.

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2011 au evidentiat schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti. La categoriile furnizori servicii telefonie mobila, camere foto, centre comerciale si cotidiane, s-au schimbat liderii, in timp ce la alte categorii - automobile, detergenti, ape minerale, cosmetice -, ocupantii locului intai si-au intarit pozitia prin procente mai mari fata de anii trecuti.

Citeste si:
RIEJU - un nou brand moto isi face intrarea in Romania in forta...
RIEJU - un nou brand moto isi...

Dupa ce, in 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2011 aduce o noua surpriza: comparativ cu alte branduri, increderea in marcile romanesti creste constant. La categoria automobile, de exemplu, increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 19,8% (in 2011), la ape minerale, Borsec a crescut cu 7 procente, iar la magazinele de electrocasnice, Domo ocupa in continuare pozitia de lider, cu 34,3% (fata de 28,3% in 2010).

"In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema Trusted Brands in campaniile publicitare sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se si intampla. Ma bucura sa observ cum branduri de renume, precum Nivea, Ariel, Borsec, Eurovita, Untdelemn de la Bunica sau Philips, au ales sa afiseze cu mandrie emblema Trusted Brands in campaniile lor publicitare", a spus Florin Petrescu, Country Manager Reader's Digest Romania.

Citeste si:
Nou brand anti-îmbătrânire lansat în industria frumuseții
Nou brand anti-îmbătrânire...

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2010, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader's Digest din cele 16 tari europene. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 223.811 chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns a fost de 7%. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda - 14,1%.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.