Peste 75% dintre persoanele adulte cu varsta sub 64 de ani, din orasele cu peste 50.000 locuitori, citesc saptamanal cel putin un ziar sau o revista, informeaza BRAT.

Conform celor mai recente date furnizate de studiul SNA FOCUS, procentul persoanelor adulte sub 64 de ani, din orasele cu peste 50.000 locuitori, care citesc ziare si reviste creste pana la 80% daca sunt luate in considerare si editiile online ale publicatiilor.

Cercetarea a fost realizata de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), in perioada octombrie 2009 - octombrie 2010 si masoara audienta presei scrise, consumul media si alte obiceiuri de consum ale populatiei din mediul urban cu varsta intre 14 si 64 ani din Romania, scrie MEDIAFAX.

Cele mai recente date furnizate de BRAT arata ca ziarele si revistele continua sa atraga consumatori cu putere de cumparare. 82% din populatia adulta din gopodariile cu venituri lunare de peste 1.000 euro citeste saptamanal cel putin un ziar sau o revista, in editie tiparita sau online.

In randul femeilor cu functie de conducere din aceasta categorie, procentul ajunge la 90%, 84% dintre acestea citind varianta tiparita a publicatiilor. De asemenea, procentul persoanelor cu studii superioare care citesc ziare sau reviste lunar ajunge la 89%.

Cele mai recente date furnizate de SNA FOCUS arata ca ziarele si revistele continua sa atraga consumatori cu studii superioare, care sunt dispusi sa isi cheltuie banii pe diverse produse sau servicii, fie ele de baza sau de lux.

Astfel, procente mari din diverse categorii de consumatori citesc ziare sau reviste saptamanal, in varianta tiparita sau online: peste 90% dintre femeile active care au facut cumparaturi in ultima luna intr-un centru comercial sau hypermarket, 89% dintre persoanele adulte care au cumparat bijuterii sau haine ale unor marci recunoscute, in ultimul an, 85% dintre cei care au fost intr-o vacanta in ultimul an, 82% dintre cei ce intentioneaza sa-si achizitioneze un imobil si 86% dintre cei ce intentioneaza sa achizitioneze un automobil in urmatorul an, 86% dintre cei care intentioneaza sa faca o asigurare de viata, sanatate, bunuri mobile sau imobile in urmatorul an.

Citeste si:
Scrisoare deschisă a editorilor de presă digitală, membri BRAT,...
Scrisoare deschisă a...

BRAT furnizeaza date referitoare la auditul tirajelor publicatiilor din presa scrisa. Din 2002, BRAT este furnizorul oficial al rezultatelor de audienta pentru presa scrisa (SNA), din 2006 ofera informatii detaliate despre grupurile tinta (FOCUS), iar in 2007 a devenit furnizorul oficial al rezultatelor de trafic si audienta pentru site-urile web (SATI).


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.