Asociatia de studenti la relatii publice si comunicare PRIME Romania organizeaza, in perioada 22-24 aprilie, Congresului National al Studentilor la Comunicare, editie dedicata PR-ului cultural.
Cea de-a saptea editie a Congresului National al Studentilor la Comunicare deschide paginile PR-ului cultural, intr-o editie revizuita si comentata de catre specialisti in domeniu.

Structura evenimentului cuprinde doua etape: Astfel, cea dintai este alcatuita din doua zile de conferinte si studii de caz, desfasurate la Muzeul National Cotroceni. Evenimentul se incheie cu o zi dedicata workshop-urilor, ce vor fi sustinute la Colegiul National Gheorghe Lazar din Bucuresti.

Fiecare conferinta trateaza cate un aspect individual, de actualitate, al PR-ului cultural, urmarind atat clarificarea unei serii de notiuni teoretice, cat si analizarea implicatiilor practice ale acestora.

Studiile de caz vor permite studentilor prezenti aprofundarea cunostintelor acumulate, prin intermediul unor exemple concrete de practica profesionala. Au fost alese in acest scop doua campanii de comunicare duse pentru promovarea unor produse culturale.

Astfel, actiunea initiata si condusa de Muzeul National Cotroceni pentru pictorul Catalin Ionut Florea va alcatui studiul de caz din data de 22 aprilie. Cea de-a doua zi a congresului va fi incheiata de organizatorii festivalului de la Garana, ce vor vorbi, in cadrul celui de-al doilea studiu de caz al evenimentului, despre ce inseamna organizarea unuia dintre cele mai de succes festivaluri din tara.

Nu in ultimul rand, workshop-urile, organizate de 7 agentii, printre care Griffon & Swans, Rusu + Bortun Brand Growers sau Cameleon PR & Events, vor viza punerea in aplicare a cunostintelor dobandite in cadrul dezbaterilor.

’’CNSC a fost dintotdeauna un eveniment important pentru studentii din intreaga tara. Supunand mereu atentiei teme actuale, congresul aduce laolalta specialisti ai domeniului comunicarii, iar provocarile lansate de studenti nasc intotdeauna dezbateri interesante. Mai mult, ziua finala, destinata workshop-urilor, da tuturor participantilor ocazia de a interactiona cu profesionisti si de a demonstra abilitati practice de comunicare’
’, declara organizatorii acestei editii.

  • Prima zi a congresului se deschide cu o conferinta introductiva: „PR-ul cultural: Prefata”. Invitati precum Andrei Gaitanaru de la Ministerul Culturii, Dumitru Bortun, membru fondator ARRP (Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice) etc, alaturi de moderatorul Radut Bilbie, profesor la Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti, vor evidentia caracteristicile acestei ramuri a relatiilor publice, plasand un accent deosebit asupra modului in care ea este practicata in tara noastra; nu in ultimul rand, ei vor aduce in discutie rolul evenimentelor culturale (festivaluri, expozitii) in afirmarea identitatii nationale.
Cea de-a doua conferinta, „Ambasadori culturali dincolo de granite”, deplaseaza centrul de interes al dezbaterilor catre aria comunicarii internationale. Participantii la congres vor afla mai multe despre modul in care cultura, purtator al traditiilor si al viziunii despre lume, poate actiona ca liant intre natiuni si poate ajuta la intelegerea mai buna a Celuilalt.
  • Prima conferinta din a cea de-a doua zi a congresului ii va provoca pe studenti sa arunce „O privire critica asupra mecenatului corporatist”. In spatele titlului ce face referire la o practica nascuta in Antichitate sta o tendinta extrem de actuala, constand in frecventa tot mai mare a parteneriatelor dintre corporatii si institutii culturale. In cadrul conferintei, invitatii vor incerca sa descopere premisele si conditiile de functionare ale acestor asocieri, luand in calcul, totodata, problemele de ordin etic care pot insoti alaturarea dintre cultura si mediul de afaceri.
Ultima conferinta a evenimentului aduce in prim-plan o intrebare care, in diverse formulari, este adresata tot mai frecvent: „Serviti cultura? Un meniu scris de PR si marketing”. Care este relatia dintre termenii binomului PR-marketing? Pana in ce punct se intrepatrund cele doua domenii? Asistam, in prezent, la un proces de comercializare a culturii? Acestea sunt doar cateva dintre aspectele pe care invitatii doresc sa le abordeze in aceasta a patra conferinta din cadrul CNSC 2010.

„Conceptul congresului din acest an a pornit de la constatarea faptului ca, intr-o era a vitezei, peisajul cultural se afla si el in continua schimbare; in acest proces, PR-ul a devenit unul dintre actorii principali. Este important sa intelegem ce modificari de perspectiva deriva din aceasta noua situatie, ce oportunitati deschide ea si ce dificultati pot aparea, spun organizatorii evenimentului.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.