La inceputul lui martie, Chisinaul asteapta lansarea postului Publika TV, prima investitie a lui Sorin Ovidiu Vantu pe piata media din Republica Moldova. Proiectul are proportii impresionante: peste 100 de angajati, salarii peste media pietei, traininguri intensive.
Intr-un articol amplu pentru publicatia de business Wall-street.ro, Simina Mistreanu face o radiografie a pietiei de media din Republica Moldova, odata cu intrarea pe piata a magnatului roman Sorin Ovidiu Vantu.

Chiar daca in Romania Sorin Ovidiu Vantu este un personaj extrem de cunoscut si controversat, publicul larg de peste Prut pur si simplu nu stie cine e patronul Realitatii. “Pot sa spun, fara nici o jena, ca in Republica Moldova sunt poate 1.000 de oameni care au auzit de Sorin Ovidiu Vantu si pe care ii intereseaza cine e el. Poate stiu oamenii care fac presa cine e Sorin Ovidiu Vantu, poate cei cu relatii de afaceri sau cei care au invatat in Romania”, spune Ludmila Andronic, specialist in comunicare si relatii publice.

Chiar si dupa ce a fost anuntata investitia Realitatii in Moldova, presa nu prea a scris despre Vantu si despre trecutul sau controversat. Asa ca ramane, deocamdata, un necunoscut publicului larg.

Insa printre jurnalisti s-au purtat in ultima vreme discutii despre Vantu si intentiile lui in Republica Moldova. Nimeni nu-l banuieste pe Vantu de idealism si de ganduri fratesti. Sa faca aceste investitii aici din pura dragoste de tara. Toata lumea presupune ca a avut sau are presiuni, intelegeri sau datorii de platit ca sa apara aici”, spune Angela Brasoveanu, director al revistei Punkt din Rep. Moldova.

Insa aceste detalii scapa ochiului cititorului sau telespectatorului de rand, este de parere Vlad Turcanu, jurnalist si fost membru in Consiliul Coordonator al Audiovizualului. “Pe telespectatorii simpli nu ii intereseaza foarte tare background-ul unui investitor atata vreme cat Publika TV va face o figura frumoasa la Chisinau. Eu nu am iluzia ca investitorii ar trebui sa fie imaculati. Si de obicei ei nu sunt”.

“El vine pe un teren absolut virgin din punctul asta de vedere”, adauga Ludmila Andronic. “Cum isi va construi imaginea asa o va avea”.

Totusi, aparitia Publika TV va avea o serie de efecte pozitive asupra pietei media din Republica Moldova, mai arata Wall-street.ro: in primul rand, jurnalistii vor fi platiti mai bine si vor avea ocazia de a se dezvolta profesional, prin trainingurile organizate de Realitatea. In al doilea rand, concurenta dintre posturile de televiziune va creste, mai ales ca odata cu Publika se va lansa pe piata o alta televiziune de stiri, Jurnal TV. Postul face parte din Jurnal Trust Media, un grup de presa infiintat de Val Butnaru, care mai detine ziarul Jurnal de Chisinau, postul de radio Jurnal FM, tabloidul Apropo Magazin si platforma multimedia jurnal.md.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.