Cei mai mari 20 de investitori in publicitate au cheltuit in anul de criza 2009 2,1 miliarde euro la rate card (valoare bruta, fara reduceri), potrivit datelor Alfa Cont. Desi suma este similara cu cea din 2008, discount-urile s-au negociat insa la sange, astfel ca valoarea neta ar putea fi mai mica cu pana la 90%. Au plusat la investitii operatorii din telecom, in timp ce gigantii din FMCG au mai taiat din bugete.

Topul primilor 20 de advertiseri din Romania nu a suferit modificari majore in 2009, informeaza Wall-Street. Doua companii care nu se regaseau in clasamentul de anul trecut au intrat anul acesta. Astfel, Ferrero Romania, producatorul Kinder, Nutella si Tic Tac, si-a crescut investitiile cu 74,6%, pana la 85,2 milioane euro, clasandu-se pe pozitia a 14-a, in timp ce jucatorul din farma GlaxoSmithKline si-a bugetat 69,3 milioane euro, mai mult cu 46,5% fata de 2008, situandu-se pe locul 18. Cele doua companii au luat locul Ursus Breweries si Renault Nissan Romania, care au parasit clasamentul.

Restul topului, de la 20 la 11 se imparte intre: Heieneken Romania, Beiersdorf Romania, Romtelecom, Colgate-Palmolive, Johnson Wax, Nestle, European Drinks & European Food si Danone Romania.

Vezi aici top 10 advertiseri din Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.