Moartea presei scrise este o sintagma care a ocupat in ultimele zile mult spatiu tocmai in paginile care si-au cantat singure sfarsitul. Daca inlocuim sfarsitul cu schimbarea obtinem o alta perspectiva. Wall-Street a provocat gazetari cu vechime, specialisti in media, dar si ganditori de business din exteriorul domeniului la un brainstorming de idei si solutii aplicabile la situatia de acum a ziarelor tiparite.
“Pentru presa tiparita nu se poate face nimic, decat sa i se intarzie decesul. De fapt, o agonie lunga. N-o sa dispara presa scrisa, dar o sa devina marginala, echivalentul filateliei”, a spus Cristian Tudor Popescu pentru Wall-Street.

Ion Cristoiu, un alt nume greu al presei romanesti, admite greselile unei prese scrise, care in cei 20 de ani post-comunisti nu a avut timp sa isi traiasca apogeul, ca deja vorbim despre sfarsitul print-ului, intr-o lume invadata de tehnologiile informationale, de noile medii, mult mai atractive pe timp de criza.

“Cred ca pana acum, mai ales in ultimul an, presa a trait fara constiinta faptului ca la un moment dat vine si nota de plata a cheltuielilor. Cei care lucreaza in presa, de la corector sau simplul reporter pana la directorul unei publicatii, sa fie constienti ca lucreaza la un produs supus economiei de piata. Ca nu pot cheltui la infinit fara ca acesti bani, care chiar daca sunt ai patronului, sa nu fie pana la urma scosi din vanzarea publicatiei sau din publicitate”.

Dincolo de ajustarile de baza pentru un business sanatos, managerii de ziare vor trebui sa-si exerseze imaginatia si sa intre in zone in care n-au fost inainte. Simpla trecere pe online nu este suficienta. Site-ul New York Times s-ar putea intretine singur din reclama daca ar avea un trafic cat cel al Wikipedia, exemplifica Iulian Comanescu, consultant media. Ceea ce e departe de situatia reala. Asta ar insemna ca redactiile publicatiilor online sa fie create diferit de cele ale ziarelor tiparite – cu costuri mai mici si poate oameni mai putini.

Cititi in intregime acest articol care incearca sa ofere o imagine obiectiva cu privire la problemele si perspectivele cu care se confrunta mass-media printata pe Wall-Street.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.