Piata de publicitate online a aratat in 2009 ca un montagne-rousse de emotii si schimbari.

Mihai Seceleanu: "Ne asteptam la o mentinere a pietei la nivelul din 2009 sau, in cel mai bun caz, la o crestere de maxim 10%. Este posibil, la fel ca in 2009, sa avem un prim semestru mai dificil, urmat de o usoara revenire pe finalul anului. Jucatorii ar trebui sa controleze costurile si sa investeasca cu atentie, incercand sa isi consolideze cota de piata."

Marius Pahomi: "Speram ca 2010 va insemna pentru publicitatea online o crestere fata de anul trecut, in conditiile mentinerii unui trend descendent al pietei de publicitate."

Laurentiu Pop
: "Multi clienti vor iesi la pitch pentru bugetele de online, publisherii se vor reaseza in functie de rezultatele din 2009 si de bugetele disponibile pentru 2010, agentiile vor urmari cresterea de profesionisti care sa le gestioneze si creasca bugetele de online iar regiile vor inova cat se poate de mult pentru a tine pasul cu cererile si dorintele clientilor. In acest peisaj nu mai poti sa cresti daca iei decizii de unul singur si nu implici piata. E timpul ca IAB-ul sa creasca iar ca elementele ce definesc piata sa fie decise la comun, intre jucatorii pietei."

Cristi Marinescu
: "Speranta mea este ca vom fi la sfarsitul lui 2010, cel putin la nivelul de acum. Nu m-as arunca in acest moment la previzionari, nu am inca instrumentele necesare."

Dragos Stanca: "Piata online va creste cu circa 15%. Vom asista la consolidari, probabil fuziuni. Si la mult mai putine lansari."

Augustin Roman
: "Pesimism in prima parte, optimism in a doua. Jucatorii vor trebui sa respecte mai mult cadrul general, sa se respecte mai mult intre ei, sa puna umarul pentru ca mediul online sa creasca pe principii solide."

Bogdana Butnar: "Pana la mijlocul anului o sa fie rau si in octombrie o sa incepem sa respiram mai usor. Jucatorii din online vor trebui sa munceasca din greu."

Mai multe despre formatele care fac zgomot in publicitatea online si evenimentul anului 2009 in online-ul romanesc cititi in Wall-Street.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.