Dupa ce ne-a incitat cu un stil curatat de orice fel de imixtiune a intereselor comerciale, pulsand la capitolul calitate si bun-gust, "Decat o Revista" s-a hotarit sa nu ramana doar una. Astfel ca, pe retelele de socializare este anuntata o noua aparitie a proiectului coordonat de Cristi Lupsa (fost senior-editor la Tabu si Esquire si specialist in comunicare mediatica).
"Desi a pornit ca o revista-unicat, reactiile voastre – zeci de e-mailuri si comentarii – ne-au convins sa continuam. O vom face in acelasi registru sincer in care am aparut si prima oara. DoR s-a nascut de la o intrebare simpla: avem nevoie de o revista curioasa, nepretentioasa si muncita care vorbeste despre cum traim astazi? Raspunsul covarsitor a fost DA", scrie echipa DoR, pe pagina sa de Facebook. De asemenea, DoR anunta cu aceasta ocazie ca se afla in cautarea unui manager de proiect, a unor idei de finantare si ca asteapta propuneri, ganduri si alte sugestii din partea celor interesati.

Au fost si multe voci care au considerat aparitia "Decat o Revista" un teaser bine facut, pentru care, ideea ca revista s-ar opri la un singur numar, era scoasa din calcul. Cert este insa ca DoR are o multime de sustinatori insetati de un alt fel de presa, in acest peisaj tabloidizat si spectacularizat al mass-mediei romanesti.

Despre felul cum s-a nascut proiectul "Decat o Revista", scrie Simina Mistreanu de la Wall-Street.ro: "un grup de tineri reporteri, editori, fotografi si designeri au lansat o revista independenta. Decat o Revista se prezinta ca un proiect cultural, un obiect de colectie, o revista menita sa-si surprinda cititorii. Ideea le-a venit la o bere, intr-o seara de la sfarsitul lui aprilie. Tocmai participasera la un seminar in care Raymond Bobar, art director la Men's Health, vorbea despre cum calitatea unei publicatii din punct de vedere vizual nu este intamplatoare, ci rezultatul unui lucru facut la milimetru, fara fusereli, avand ca efect conferirea de identitate unei reviste(...) <<Am plecat de acolo la o bere si din vorba in vorba am zis: cum ar fi sa facem o publicatie care de la coperta 1 pana la coperta 4 respecta standardele astea in care noi credem>>, povesteste Cristian Lupsa, unul dintre fondatorii DoR. <<Standarde care si in locuri bine intentionate uneori sunt vazute ca excesive, in momentul in care trebuie sa iesi repede pe piata, trebuie sa faci anumite compromisuri ca sa vinzi produsul, trebuie sa multumesti partea de business, trebuie sa-ti multumesti partenerii, uneori mai trebuie sa-ti multumesti si prietenii. Cum ar fi sa facem noi o chestie din asta care sa nu sufere de tot felul de imixtiuni si presiuni caracteristice mediului comercial. Cum ar arata?>>"

Apoi a aparut "Decat o Revista", publicatie care s-a bucurat de un adevarat succes, intr-un moment in care media printata este coplesita de previziuni foarte sumbre. Dar iata ca lucrurile nu stau chiar asa, oamenii mizeaza in primul rand pe calitate si au nevoie sa atinga copertile si paginile unei reviste facuta cu foarte multa pasiune. DoR ofera si alternativa moderna, poate fi consultata si online.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.