Un calcul sumar efectuat asupra programelor din intervalul orar de maxima audienta 21:00 – 00:00 indica ponderea jurnalismului de informare fata de cel de opinie: 30 de minute de informatii si alte 90 de minute de vorbe despre informatii sau despre alte vorbe.
Moderatorii si jurnalistii prezenti in dezbaterile politice si-au recunoscut, pe alocuri, titlul de formatori de opinie. Si atat.
Timp de cinci saptamani de campanie, televiziunile au promovat comportamente editoriale discrepante: 1) ignorarea campaniei asumata ca politica editoriala; 2) mediatizare crispata si sub teroarea legii; 3) mediatizare agresiva fata de clasa politica, sau 4) mediatizare agresiva fata de un singur candidat, suport favorabil tuturor celorlalti. Cu tenta peiorativa, Active Watch numeste aceste 5 saptamani de campanile electorala "5 saptamani in balon", in comunicatul de presa lansat ieri.
O breasla in criza de identitate si credibilitate. Presiunea patronului – agent politic active
ActiveWatch s-a referit la o breasla aflata in criza de identitate si credibilitate, breasla jurnalistilor si de asmenea, la presiunea pe care o exercita asupra acestora, patronul de media, un "agent politic activ".
Jurnalistii au fost, pe parcursul intregii campanii, subiect si obiect al unui tablou conflictual camuflat sub principiul libertatii si diversitatii opiniilor. Au fost atacati de politicieni si au ripostat virulent. Si-au atacat colegii de breasla. Si-au facut publice aliantele si strategiile de lupta mediatica.
Atmosfera a fost incarcata cu elemente demne de orice productie epica: trusturi pro si trusturi contra, jurnalisti justitiari, jurnalisti aserviti politic sau "moguli" care joaca pe degete jurnalisti si politicieni.
In aceeasi perioada au fost identificate o serie de suprapuneri de agenda intre jurnalisti si patronii posturilor de televiziune. Jurnalistii si moderatorii au comunicat intr-o nota transparenta opiniile si crezurile patronilor lor. Uneori patronii au intrat in emisiuni in direct pentru a-si comunica crezurile politice.
Asadar, patronii nu detin doar actiuni, ci si desfasuratoare de emisiune. Iar situatia jurnalistului a fost si mai complicata atunci cand patronuii au fost agenti politici activi, pozitionandu-se explicit in defavoarea unuia dintre candidati si au comunicat informatii cu impact puternic in campania electorala.
Incepand cu data de 23 octombrie si pana in ziua de 6 decembrie, ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei a desfasurat activitati ample de monitorizare a mediatizarii campaniei electorale.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro