Conventia Organizatiilor de Media (COM), la care au participat, vineri si sambata, reprezentantii a peste 20 de asociatii si institutii, a adoptat Codul Deontologic Unic pentru presa autohtona, care unifica principiile deontologice pe care aceste organizatii le promovau individual pana acum.
Dezbaterile COM, in urma carora participantii s-au pus de acord privind un set de reguli ce are sanse sa fie asumat de intreaga piata mass media, au avut loc in cadrul programului Autoreglementarea in media, demarat in urma cu un an si jumatate, precizeaza organizatorii - Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), ActiveWatch -Agentia de Monitorizare a Presei si Konrad Adenauer Stiftung - Media Program, cu sprijinul Open Society Institute, anunta NewsIn.

"La setul de reglementari au lucrat reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale de media, ai sindicatelor, ai organizatiilor profesionale, ai patronatelor, autoritatilor publice, ale mediilor academice si chiar ai publicului", se arata intr-un comunicat al CJI.

Tot la COM, aflata la cea de-a treia reuniune, s-a hotarat infiintarea unui Grup pentru Bune Practici Jurnalistice, care va incerca sa coalizeze toate fortele mass-media, de la jurnalisti si investitori, pana la analisti si public. Grupul isi propune sa contribuie la imbunatatirea calitatii actului jurnalistic, prin semnalarea publica a derapajelor de natura deontologica de care se fac responsabili jurnalistii si companiile de presa si prin promovarea de programe de educatie in domeniul eticii jurnalistice si al consumului de presa.

In perioada imediat urmatoare, organizatiile care au aderat deja la Codul Unic isi cauta aliati in randul ziaristilor, patronilor si al altor organizatii neguvernamentale, se mai precizeaza in comunicatul CJI.

Codul este expresia dorintei jurnalistilor de a-si face meseria onest si in respectul interesului public. De capacitatea noastra de a-l implementa va depinde in viitor atat credibilitatea presei, cat si statutul social al profesiei. In pofida perceptiei larg raspandite, comportamentul etic in presa chiar face bine la afaceri”, spune presedintele CJI, Ioana Avadani.

Reuniunea COM face parte din proiectul Media Self-Regulation at Work, finantat de CEE Trust - Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.