Pana la finele anului se asteapta ca numarul disponibilizatilor din industria media sa ajunga la circa 1.300-1.500 de persoane, dintr-un total estimat la 22.000-25.000 de angajati.
Situatia se pare ca se va agrava dupa alegerile prezidentiale, cand se asteapta inchiderea mai multor ziare sau alte disponibilizari masive, spun mai multe asociatii profesionale din domeniu, scrie Business Standard.

Potrivit lui Cristi Godinac, presedintele Federatiei Romane a Jurnalistilor MediaSind, peste 1.000 de persoane au fost disponibilizate pana acum din media locala si nationala, pe fondul declinului puternic al veniturilor din publicitate. .

O imagine despre dinamica numarului de angajati din media este data si de Institutul National de Statistica (INS). Potrivit INS, in societatile care deruleaza activitati de editare lucrau anul trecut, in luna noiembrie, circa 24.500 de persoane, in timp ce in septembrie 2009 au ramas 23.400.

Situatia se va agrava dupa alegerile prezidentiale, in prima parte a lui 2010, cand se asteapta alte reduceri de personal si inchideri de publicatii.

“Primele trei luni vor fi crancene, publicitatea a scazut mult peste estimari”, a explicat Marius Stoianovici, presedintele Asociatiei Patronale a Editorilor Locali (APEL).

In Romania, cele mai multe disponibilizari au avut loc in prima parte a anului, cand atat grupuri media importante, precum MediaPro si Ringier, cat si jucatori mai mici au apelat la disponibilizari pentru a isi reduce costurile. Randul somerilor din media a fost ingrosat prin inchiderea mai multor produse, in general ziare.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.