Luni, 26 octombrie 2009, la Sala Atelier din cadrul Teatrului National Bucuresti are loc evenimentul "Internet responsabil" sustinut de Petrom si BitDefender.
Un eveniment organizat de Legalnet si IAB Romania in care IAB Romania va lansa public sistemul "Marca de incredere". Aceste se bazeaza pe un cod de conduita la care sunt invitate sa adere cat mai multe siteuri romanesti si pune la dispozitia publicului un mecanism de certificare a indeplinirii principiilor asumate in codul de conduita.

Acest demers de autoreglementare este asumat de IAB Romania, asociatia care reuneste principalii playeri din industria de advertising pe internet, si se adreseaza tuturor siteurilor publice din Romania. Codul de conduita propus reuneste reguli de responsabilitate agreate de websiteurile aderante si asigura pentru public certificarea respectarii acestor reguli. Comunicarea catre public a faptului ca un website respecta regulile din codul de conduita se va face printr-o vinieta postata pe siteurile aderante care respecta prevederile codului. Acordarea sau retragerea acestei viniete se va face de catre un juriu independent asumat de IAB Romania.

Sistemul Marca de Incredere nu introduce "responsabilitatea" pe internet ci doar o certifica. Asumarea publica a normelor de responsabilitate civica este doar o consecinta a cresterii internetului, fenomen evident, indiferent de care parte a monitorului ne aflam.

Internetul creste ca sursa de informare publica; internetul creste ca mediu de expresie sociala; internetul cuprinde deja o diversitate de mijloace de comunicare: informatii, texte, comentarii, fotografii, video; internetul acumuleaza deja istorie prin cresterea cantitatii de informatii stocate; internetul creste prin numeroasele manifestari identitare pe care tot mai multi oameni si le expun pe internet; internetul creste ca importanta a actiunilor desfasurate pe internet (azi se poate cumpara pe internet, se poate dialoga cu institutiile, se pot obtine servicii, se poate face socializare se pot consolida relatii sociale si umane); internetul va creste si pentru simplu fapt ca acum generatiile tinere sunt preponderent pe internet. In spatele tuturor acestor manifestari au fost, sunt si vor fi intotdeauna oameni.

Oamenii individuali au purtat, poarta si vor purta responsabilitatea pentru manifestarile lor, inclusiv pe internet. Codul de conduita nu-si propune sa introduca "responsabilitatea". Codul de conduita doar o certifica la nivel de industrie, invitand siteurile romanesti sa adere public la norme comune de responsabilitate in scopul certificarii acestui fapt. Certificarea respectarii acestor norme este menita sa creasca increderea in internetul din Romania ca mediu de dezvoltare a copiilor, ca sursa de informatii, ca mediu de afaceri, ca manifestare identitara, ca mediu de advertising, ca mediu de comunicare intre oameni.

Mai multe detalii despre acest proiect gasiti pe siteul evenimentului de unde puteti descarca si varianta propusa pentru Codul de Conduita al IAB Romania. Tot acolo puteti alege sa va inscrieti ca participant la evenimentul de lansare. La eveniment partenerul BitDefender va oferi participantilor 50 de licente ale aplicatiei antivirus pe care o produce.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.