Oferta de televiziuni cu profil sportiv s-a largit considerabil in ultimul an, la peste 10 canale. Audientele raman insa modeste, iar majoritatea statiilor merg pe pierdere. Paradoxal, sefii lor raman optimisti: mai e loc destul pe piata.
Pentru a obtine profit cu o televiziune sportiva, trebuie mai intai sa atragi audienta, care vine daca ai programe de calitate. Care implica, la randul lor, investitii pentru cumpararea drepturilor de difuzare. “Aceste drepturi isi cresc permanent valoarea de achizitie odata cu inmultirea numarului de competitori care doresc sa le achizitioneze (de ex. Liga I de fotbal a Romaniei, Liga I de fotbal a Ungariei, aceasta din urma fiind castigata de SPORT1 la un pret dublu fata de anul precedent)”, explica Anda Manza, director de vanzari la Chellocentraleurope Romania, potrivit Wall-Street.

Un varf al competitivitatii a fost atins anul trecut, in licitatia pentru drepturile de difuzare ale meciurilor din Liga I a Romaniei, cand Antena 1 si RCS&RDS au licitat un maxim de 102 milioane euro. gspTV (care a difuzat meciurile Ligii I) a incasat din publicitate doar 1 milion de euro in primul an de functionare si a realizat pierderi de 5 milioane euro, lasand la o parte investitia de lansare, arata calculele paginademedia.ro.

In acest context, partenerul de consortiu al Antenei 1, RCS&RDS, a lansat in luna iulie propriul post cu profil sportiv, Digi Sport, care a preluat trei dintre optiunile de difuzare a campionatului intern de fotbal. Digi Sport mizeaza pe campionate “de calitate”, precum Liga I, cupa Germaniei, a Spaniei, a Angliei, handbal intern, NBA si moto, potrivit lui Teo Avramescu, directorul departamentului de sport la DigiSport.

In prezent, oferta de posturi de televiziune de sport cuprinde: Sport.ro, gspTV 1, 2 si 3, Eurosport 1 si 2, Telesport, DigiSport, DigiSport +, Sport1. Sport Klub, Boom Sport One & Two. Dupa parerea managerilor de posturi sportive, oferta de posturi TV sportive s-ar mai putea largi.

Si cand am venit noi ni s-a spus ca e prea aglomerat. Dar noi am venit cu niste campionate pe care altii n-au avut bani sa le cumpere. Poate maine mai apare inca una si nu se calca nimeni pe bataturi. E ca si la canalele de muzica: unele s-au pozitionat pe muzica clasica, altele pe disco. Telespectatorul alege ce vrea”, considera Teo Avramescu.

Mai multe detalii gasiti aici.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.