Business 20 Mai 2009 16:36
Mai multe posturi de televiziune au primit ieri din partea Consiliului National al Audiovizualului (CNA) somatii si scrisori de avertizare pentru crearea unui dezechilibru in promovarea electorala a candidatilor la alegerile europarlamentare, in cadrul emisiunilor de stiri si de tip dezbatere
CNA a monitorizat in perioada 11-17 mai continutul electoral al emisiunilor de la radio si televiziune, inregistrand duratele interventiilor din cadrul emisiunilor de stiri, indiferent daca erau electorale sau nu, relateaza NewsIn. CNA a facut doua centralizari, pe continutul general si pe continutul electoral al discursului persoanelor invitate, pentru doua tipuri de emisiuni - de dezbateri si stiri.

In cazul emisiunilor de stiri, s-a inregistrat durata discursului in secunde, iar la emisiunile de dezbateri, numarul de interventii ale fiecarui candidat.

Posturile de televiziune monitorizate au fost TVR1, TVR3, Realitatea TV, Antena 2, Antena 3, B1TV, OTV, Kanal D, Prima Tv si N24, iar posturile de radio - Radio Romania Actualitati, Radio Bucuresti si Realitatea FM.

Posturile de televiziune TVR1, Realitatea TV, Antena 3, B1TV si OTV au primit somatii din partea CNA, deoarece in cadrul emisiunilor lor exista un dezechilibru la promovarea electorala a candidatilor. Posturile Antena 2 si N24 si postul de radio Realitatea FM au primit scrisori de avertizare, tot pentru dezechilibru in prezentarea candidatilor.

Potrivit raportului de monitorizare al CNA, in emisiunile difuzate de posturile de radio si televiziune care participa la campania electorala apar, in principal, doar reprezentanti ai PSD si PNL.

Potrivit presedintelui CNA, Rasvan Popescu, CNA a aplicat sanctiuni pe baza deciziei privind campania electorala, sesizand faptul ca exista o discrepanta majora intre reprezentarea candidatilor partidelor aflate la putere si restul formatiunilor politice.

Potrivit codului audiovizualului, in cadrul emisiunilor de promovare si de stiri trebuie asigurat un raport de prezentare a candidatilor de 60% pentru partidele aflate la putere si 40% pentru celelalte partide. In cazul emisiunilor de dezbatere, codul audiovizualului impune o proportie de prezentare a candidatilor de 50%- 50%.

Campania electorala pe posturile de radio si televiziune a inceput pe 8 mai, la ora 00.00, si se va incheia pe 6 iunie, la ora 7.00.

Alegerile europarlamentare vor avea loc pe 7 iunie.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.