Business 18 Mai 2009 17:23
De zece ani, Raymond Bobar deseneaza reviste, reusind sa devina unul dintre cei mai cunoscuti art directori din Romania, dupa ce a lucrat pentru publicatii precum Republik, Esquire sau Men`s Health. El explica pentru Wall-Street care este importanta acestei meserii foarte putin cunoscute in Romania pentru cresterea vanzarilor unei publicatii, dar si rolul designer-ului in structura redactiei.
“Revistele ofera posibilitati de design la care advertising-ul poate doar sa viseze”

Atunci cand lucreaza la ilustrarea unui articol, Raymond Bobar nu-si arata niciodata conceptul inainte ca acesta sa fie in forma finala si considera ca acest principiu – extrem de obisnuit in strainatate – ar trebui respectat de orice designer, dar si de editorii din redactii care tind sa faca modificari pe parcurs. In momentul in care ai ajuns sa lucrezi intr-un anumit loc si esti angajat sa faci design, inseamna ca esti in stare sa o faci si vrei sa o faci, considera Bobar. Dar rezultatul final depinde si de echipa din care faci parte, element care face diferenta intre munca sa si cea a unui artist.

Raymond Bobar a participat la cursuri de desen si design inca din perioada gimnaziului, intentionand sa-si continue pregatirea la liceul de arta din Oradea. S-a decis, totusi, pentru liceul de muzica. Cativa ani mai tarziu s-a intors la prima sa pasiune, urmand studiile Facultatii de Arta ale Universtatii din Bucuresti, cu specializare in Design si Fotografie. Adevaratul declic s-a produs insa atunci cand a inceput colaborarea cu revista Ideea din Cluj.

Mai multe detalii despre Raymond Bobar, gasiti aici.


Ce presupune meseria de art director

Gandindu-se la toate articolele pe care le-a ilustrat, Bobar nu se poate decide la unul preferat si spune ca fiecare dintre ele a reprezentat, la un moment dat, o provocare. Isi aminteste insa cu placere de ilustrarea unui articol din primul numar al Esquire Romania, despre povestea regizorului Cristian Nemescu, la un an de la moartea lui.

“Mi-am amintit amanunte legate de personalitatea lui si am rememorat povestea; intamplator stiam multe detalii pe care le-am aprofundat”. A realizat insa ca nu avea o fotografie pentru deschidere, o imagine puternica care sa aiba impact si sa-l faca pe cititor sa surprinda povestea din spatele tabloului.

Mai multe informatii despre ce anume presupune meseria de art diresctor, gasiti aici.


Publicatii print vs. online


Bobar a preferat mereu printul si nu a lucrat niciodata pentru o publicatie online deoarece face o diferenta clara intre aceste doua ramuri ale presei. Considera ca principala caracteristica a publicatiilor online este aceea de a furniza informatii in timp real, fara a acorda o atentie deosebita detaliilor de design, iar avantajul este, fara indoiala, costul redus pentru cititor, in timp ce printul este strans legat de existenta cinematica, fara de care revistele tiparite nu au sens.

“Trebuie sa faci diferenta dintre informatie online si print, care inseamna de fapt entertainment. Daca vrei sa obtii o informatie o poti citi online, dar pentru a mai avea sens tiparirea unei reviste trebuie sa oferi continut valoros si experienta cinematica”, este de parere Raymond Bobar.

Mai multe detali despre diferentele intre print si online in meseria lui Bobar, gasiti aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.