Business 6 Mai 2009 00:56
Daca primele efecte ale crizei financiare globale au aparut in a doua jumatate a anului trecut, acest context economic instabil, care a dus la inchiderea a numeroase publicatii, ar putea continua pana in 2010, crede Michael Ringier, presedinte si publisher al Ringier Group. In plus, acesta considera ca publicatiile care in aceste momente se lupta sa supravietuiasca au un punct comun: incapacitatea de a mentine interesul cititorilor pentru publicatiile lor.Prezent la Bucuresti cu ocazia anuntarii rezultatelor financiare ale companiei, alaturi de Marius Hagger, directorul Ringier Romania, Christian Unger-CEO si Marco Castellaneta-Director Corporate Communications, Michael Ringier a declarat ca situatia companiilor din mass-media variaza de la dificila la dezastruoasa ca urmare a crizei financiare. Desi trecem prin momente dificile sunt insa optimist luand in considerare istoria acestui brand, credinta mea in jurnalism si increderea in online. Aceasta companie a trecut prin doua razboaie mondiale, mai multe generatii si scenarii ce anuntau sfarsitul. Insa nu pot sa nu observ faptul ca nicio alta media nu vorbeste mai mult despre moartea ziarelor, decat ziarele insele, declara Michael Ringier (foto). In opinia acestuia, planurile pe termen lung ale unei companii ar trebui sa tina cont de revizuirea constanta a activitatilor, in functie de moment si de situatie. Pe de alta parte, oficialul Ringier a subliniat faptul ca trustul pe care il conduce nu intentioneaza sa vanda titluri din portofoliu si nici sa treaca anumite publicatii exclusiv online in viitorul apropiat. Online-ul nu reprezinta raspunsul tuturor problemelor din print. Ar putea fi in aproximativ zece ani. Cred insa in puterea online-ului si a printului impreuna. Iubesc Internetul, petrec zilnic in medie 2-3 ore, si ii inteleg limita-faptul ca nu are limite. Cu toate acestea, jurnalismul online nu are modele de afaceri clare", considera Ringier. La randul sau, Marius Hagger (foto), director general Ringier Romania, a precizat ca perioada urmatoare ar putea aduce noi oportunitati in industria de print, ca urmare a unei contractari a pietei-mai putine titluri si mai putini publisheri. Cel mai pesimist scenariu pe care ni-l faceam anul trecut era o scadere de 20% a vanzarilor din publicitate, acum ne confruntam cu un scenariu care prevede scadere de pana la 50%. Cred ca vom avea mai putine titluri si mai putini publisheri pe piata, spune Hagger. Oficialul Ringier Romania afirma ca atata timp cat isi va permite, compania din care face parte va continua sa tipareasca ziare, trecerea unor titluri in online nefiind momentan o prima optiune.
Prezent la Bucuresti cu ocazia anuntarii rezultatelor financiare ale companiei, alaturi de Marius Hagger, directorul Ringier Romania, Christian Unger-CEO si Marco Castellaneta-Director Corporate Communications, Michael Ringier a declarat ca situatia companiilor din mass-media variaza de la dificila la dezastruoasa ca urmare a crizei financiare.

“Desi trecem prin momente dificile sunt insa optimist luand in considerare istoria acestui brand, credinta mea in jurnalism si increderea in online. Aceasta companie a trecut prin doua razboaie mondiale, mai multe generatii si scenarii ce anuntau sfarsitul. Insa nu pot sa nu observ faptul ca nicio alta media nu vorbeste mai mult despre moartea ziarelor, decat ziarele insele, declara Michael Ringier.

In opinia acestuia, planurile pe termen lung ale unei companii ar trebui sa tina cont de revizuirea constanta a activitatilor, in functie de moment si de situatie.

Pe de alta parte, oficialul Ringier a subliniat faptul ca trustul pe care il conduce nu intentioneaza sa vanda titluri din portofoliu si nici sa treaca anumite publicatii exclusiv online in viitorul apropiat.

Online-ul nu reprezinta raspunsul tuturor problemelor din print. Ar putea fi in aproximativ zece ani. Cred insa in puterea online-ului si a printului impreuna. Iubesc Internetul, petrec zilnic in medie 2-3 ore, si ii inteleg limita-faptul ca nu are limite. Cu toate acestea, jurnalismul online nu are modele de afaceri clare", considera Ringier.

La randul sau, Marius Hagger, director general Ringier Romania, a precizat ca perioada urmatoare ar putea aduce noi oportunitati in industria de print, ca urmare a unei contractari a pietei-mai putine titluri si mai putini publisheri.

Cel mai pesimist scenariu pe care ni-l faceam anul trecut era o scadere de 20% a vanzarilor din publicitate, acum ne confruntam cu un scenariu care prevede scadere de pana la 50%. Cred ca vom avea mai putine titluri si mai putini publisheri pe piata”, spune Hagger.

Oficialul Ringier Romania afirma ca atata timp cat isi va permite, compania din care face parte va continua sa tipareasca ziare, trecerea unor titluri in online nefiind momentan o prima optiune.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.