Mediul online este privit ca o posibila solutie pentru supravietuirea ziarelor locale, circa 34% dintre redactorii-sefi intentionand sa renunte la varianta tiparita, arata un studiu al agentiei de relatii publice Rogalski-Grigoriu

In timp ce 7% din publicatiile participante la studiu sunt prezente exclusiv in mediul online, alte 7 procente dintre respondenti planuiesc sa se extinda pe Internet si sa renunte la varianta tiparita, iar 27% au deja o prezenta online si vor sa renunte la cea din print.

Studiul a fost realizat prin intervievarea redactorilor-sef a peste 60 de publicatii locale din 10 orase (Bacau, Brasov, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Sibiu, Timisoara), in luna martie 2009. Cercetarea arata ca actuala situatie economica afecteaza intr-o masura covarsitoare evolutia presei la nivel local. Doar 3% dintre respondenti considera ca publicatia la care lucreaza nu este afectata de criza economica.

Obstacolele intampinate pentru a obtine finantare sunt vazute ca o amenintare la adresa independentei presei locale de 78% din participantii la studiu, in ciuda unui interes crescut al publicului fata de subiecte de importanta locala (80% dintre respondenti considera ca publicul este mai degraba interesat de stiri locale).


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.