Dupa ce anul trecut si-a adaugat patru clienti mari in portofoliu, Mediaedge:cia va rula in 2009 bugete de minimum 45 milioane euro, in crestere cu peste 40%. Agentia condusa de Bogdan Prajisteanu intra, astfel, in clubul celor mai mari trei agentii de media din Romania.

Cum va arata topul agentiilor de media in 2009

Sfarsitul lui 2009 ar putea gasi Mediaedge:cia pe oricare dintre primele trei pozitii in topul agentiilor de media, potrivit lui Bogdan Prajisteanu, director general al agentiei. Numarul unu nu este exclus, datorita evolutiei pe care agentia o are in raport cu liderii de piata, Zenith Media si Universal McCann. “Noi venim pe un trend ascendent, in timp ce presupun ca celelalte doua, din informatiile publice pe care le avem cu totii, sunt pe un trend descendent”, spune Prajisteanu.

In timp ce Universal McCann s-ar putea confrunta cu contractiile de bugete ale clientilor nord-americani Coca-Cola si Microsoft, iar Zenith Media a pierdut recent clientul Ursus in favoarea United Media, Mediaedge:cia a castigat la sfarsitul anului trecut trei clienti cu bugete mari: Danone, Colgate-Palmolive si Altex, care se adauga contului BCR, obtinut in primavara lui 2008.

Mai multe detalii despre topul agentiilor in 2009, gasiti aici.

'Fiecare euro investit in media trebuie sa se intoarca neaparat intr-un rezultat de vanzari'

Tendinta clara a inceputului de an a fost cumularea bugetelor agentiilor de media in pool-uri, menite sa obtina conditii de cumparare mai avantajoase de la furnizorii de spatiu media. La nivel de pool-uri, batalia se da intre GroupM, format din agentiile grupului WPP – Mediaedge:cia, Mindshare si MediaCom – si Publicis Groupe Media – cu agentiile Zenith Media, Starcom MediaVest si Optimedia. Ambele aliante ruleaza bugete de peste 100 milioane euro.

A fi cel mai mare pool de media de pe piata a devenit dintr-o data relevant, odata cu schimbarea raportului dintre cererea si oferta de spatiu media, considera Bogdan Prajisteanu. “In trecut, numarul unu poate nu facea diferenta in mod semnificativ datorita unor rigiditati ale pietei. Adica cererea era mult mai mare decat oferta si atunci orice volum ai fi pus pe masa nu putea sa fie acoperit. Diferenta se facea doar din preturi din ce in ce mai mari. Astazi, cand cererea este mult mai mica decat oferta, numarul unu o sa faca diferenta”.

Mai multe informatii despre tenditele in piata agentiilor de media, gasiti aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.