Printre regulile pastrate de CNA se numara cea potrivit careia, cu 24 de ore inainte de inceperea votarii si pana la inchiderea urnelor, este interzisa difuzarea de emisiuni de promovare electorala, emisiuni de dezbatere cu caracter electoral si spoturi electorale, relateaza NewsIn.
Marti, la intalnirea cu reprezentantii CNA, reprezentantii posturilor de radio si TV au propus eliminarea acestei interdictii, pe motiv ca ea este prevazuta si in legea electorala privind alegerile europarlamentare si ar avea, astfel, un caracter redundant.
Altfel, materialele audiovizuale electorale, altele decat spoturile electorale, puse la dispozitia radiodifuzorilor de catre competitorii electorali, pot fi difuzate numai in cadrul emisiunilor de promovare electorala, potrivit unei completari aduse astazi la Decizia nr. 391 din 26 martie 2009, privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din Romania ai Parlamentului European.
Campania electorala pe posturile de radio si televiziune va incepe pe 8 mai, la ora 00.00, si se va incheia pe 6 iunie, la ora 7.00. Posturile de radio si televiziune care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale au obligatia de a face cunoscut public acest lucru, prin presa sau programele lor, si sa comunice si CNA implicarea lor in campania electorala, pana cel tarziu pe 21 aprilie. Intervalul alocat initial candidatilor pentru a solicita timpii de antena la radio si tv este intre 22 si 28 aprilie.
De asemenea, spoturile candidatilor la alegerile europarlamentare vor fi difuzate numai in cadrul emisiunilor radio-tv electorale si vor avea durata de maximum 60 de secunde. Conform aceleiasi decizii, durata totala a difuzarii de spoturi electorale la un post de radio sau de televiziune nu va putea depasi sase minute pe ora. In plus, televiziunile si posturile de radio private vor putea difuza contra cost numai productiile de promovare electorala la care nu au niciun fel de contributie editoriala, realizate exclusiv de competitorii electorali.
Candidatii la alegerile europarlamentare isi vor desfasura campania electorala contra unui tarif unic pe emisiune si pe unitatea de timp, stabilit de fiecare post de radio sau de televiziune in parte, in functie de criterii proprii.
La alegerile parlamentare din toamna anului trecut, candidatii au fost obligati sa plateasca pentru aparitiile la TV cu caracter electoral. Unele posturi, insa, au refuzat sa faca publice tarifele, invocand faptul ca aparitiile unor candidati nu s-au produs in emisiuni cu caracter electoral.
In septembrie 2008, membrii CNA au votat varianta finala a proiectului de decizie privind regulile de desfasurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului in audiovizual.
Dupa mai multe dezbateri cu reprezentantii posturilor de televiziune, membrii CNA au decis ca, in cadrul campaniei electorale, politicienii sa plateasca pentru aparitiile la posturile de radio si televiziune private doar in cadrul emisiunilor de promovare electorala, nu si pentru cele la emisiunile consacrate dezbaterilor electorale.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro