Industria de publicitate americana este acuzata de discriminare rasiala si ar putea fi chemata in instanta de o casa de avocatura care intentioneaza sa se alieze, in aceasta cauza, cu Asociatia nationala de promovare a drepturilor oamenilor de culoare, potrivit presei britanice.

Casa de avocatura Mehri & Skalet a anuntat ca este posibil sa faca front comun cu asociatia, pentru a-i chema la tribunal pe reprezentantii industriei, transmite NewsIn.

Jurnalistii britanici dau ca exemplu segmentul de populatie de origine africana din Statele Unite, care, nu numai ca primeste onorarii mai mici pentru munca prestata, dar este si mult mai putin reprezentat in industria de advertising decat colegii lor caucazieni, dupa cum arata un studiu recent.

Acelasi studiu sugereaza ca agentiile de publicitate din SUA lucreaza cu "prejudecati rasiale adanc inradacinate, care blocheaza in mod sistematic includerea celor discriminati".

Absolventii de culoare din SUA castiga, in medie, in publicitate, cu 20 de centi mai putin la fiecare dolar castigat de colegii lor albi, si doar 10% dintre ei au sanse sa obtina un salariu anual mai mare de 100.000 de dolari.

Studiul indica si faptul ca agentiile de publicitate angajeaza cu mult sub 9.6% persoane de culoare, procent ce reprezinta ponderea oamenilor de culoare in populatia Statelor Unite.

Situatia este oarecum similara in Marea Britanie, unde, potrivit presei locale, doar 2% dintre angajatii agentiilor de publicitate sunt de origine asiatica, iar 1,7% sunt de culoare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.