Revista Adweek a acordat titlul de Agency of the Year retelei internationale TBWA\, pentru a treia oara in ultimii patru ani.
Titlul a fost acordat datorita noilor clienti globali ai TBWA\ (Visa, PepsiCo), noilor proiecte dezvoltate pentru clienti actuali (adidas, Apple, Mars, Michelin, Beiersdorf, McDonald’s, Absolut), metodologiei Disruption, precum si datorita liderilor agentiei.

Una dintre cele mai importante realizari ale TBWA\ in 2008 este noul client Visa, noteaza Adweek. Pentru a castiga contul de 525 de milioane de dolari TBWA\ a trebuit atat sa arate felul in care lucreaza la nivel de network global, cat si sa raspunda briefului Visa.

Mai intai, TBWA\ a reusit sa convinga Visa ca poate actiona ca un singur creier. Pentru aceasta a fost creat un “canal Visa” pe site-ul de intranet al TBWA\, cu ajutorul caruia cei peste 1000 de angajati implicati in pitch au putut sa isi comunice ideile creative, perceptiile despre brand si rezultatele propriilor cercetari.

TBWA in 2008

Acelasi lucru a fost dovedit insa si de celelalte agentii implicate in acest pitch: BBDO, Grey si Leo Burnett. Insa ceea ce a adus in plus TBWA\ a fost felul in care a raspuns briefului Visa, acoperind cinci segmente de business (e-commerce, security, affluent, debit si sponsorship) si cinci piete: SUA, Canada, Korea, Brazilia si Rusia.

“TBWA\ a facut o treaba fenomenala in intelegerea dinamicilor consumatorului din fiecare piata si in executiile ce au fost chiar testate pe fiecare piata, atingand cerintele specifice date de noi”, spune Antonio Lucio, global CMO Visa, fara a dezvalui conceptul cu care a castigat TBWA\ (primele executii vor fi lansate in martie 2009).

Un alt cont castigat in 2008 de TBWA\ este PepsiCo, estimat la peste 100 de milioane de dolari. De asemenea, anul 2008 a insemnat noi proiecte semnate cu Infiniti, Michelin, Beiersdorf si McDonalds. Per total, venitul global al TBWA\ a crescut cu 4%, ajungand la aproximativ 1,35 de miliarde de dolari.

TBWA\ a dovedit constant ca inoveaza. Pornind chiar din interior. Atunci cand adidas si-a anuntat intentiile de a organiza un pitch pentru o agentie specializata pe proiecte din domeniul digital, TBWA\ si 180 Amsterdam au pus bazele Riot. Noua agentie formata din creativi, project manageri si planneri specilizati in domeniul digital a reusit sa invinga alte agentii de renume si a castigat contul adidas de 15 milioane de dolari.

In Romania, TBWA\ este prezenta prin agentia TBWA\MERLIN. Fondata in 2005, TBWA\MERLIN este o agentie full service, care deserveste atat branduri internationale, cat si locale, de la Absolut la adidas si NIVEA, de la Pedigree la Schwartzkopf sau Winston.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.