Numarul italienilor care au o atitudine pozitiva fata de imigranti a crescut cu 24%,iar ponderea spaniolilor care au o parere proasta despre acestia a scazut cu 10%, in urma campaniilor,de circa 7,9 milioane de euro, derulate anul trecut de Agentia pentru Strategii Guvernamentale in Spania si Italia.

Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) a prezentat, intr-un comunicat remis miercuri, rezultatele campaniei de comunicare “Romani in Europa”, derulata anul trecut in Italia si Spania.

Potrivit cercetarilor facute de ASG, numarul italienilor care au o atitudine pozitiva fata de imigrantii din Italia este in crestere cu 24% fata de situatia inregistrata in aprilie 2008, iar numarul italienilor care considera ca tara lor are de castigat de pe urma imigrantilor a crescut de la 48 la 58%. Sondajul mai arata ca 64% dintre italieni sunt de parere ca situatia de criza economica se rasfrange in mod negativ si asupra relatiilor dintre italieni si imigranti.

Campania din Italia a cuprins, printre altele, difuzarea de spoturi pe principalele posturi TV (RAI 1, 2 si 3, Italia 1, Canale 5, Rete 4, La 7, MTV si All Music), in cele mai importante cotidiane (Corriere della Sera, La Republica, Il Messaggero, La Stampa), dar si in saptamanale de stiri, reviste pentru femei si ziare cu distributie gratuita.

In ceea ce priveste campania din Spania, studiul efectuat de ASG arata ca, daca 61% dintre spanioli aveau o opinie "proasta" si "foarte proasta" despre romanii din Spania, in luna mai 2008, ponderea acestora a scazut cu 10% in urma campaniei. In plus, in decembrie 2008, 62% dintre spaniolii intervievati erau de acord cu afirmatia "statul are de castigat de pe urma imigrantilor", comparativ cu 49% in luna mai 2008.

In cadrul campaniei din Spania au fost difuzate sporturi TV timp de cinci saptamani, au fost afisate bannere pe internet si 765 de panouri stradale in sapte orase spaniole, dar si machete in 14 publicatii spaniole.

Guvernul Tariceanu a alocat pentru campanie peste 30 de milioane de lei (aproape 7,9 milioane de euro, luand in calcul un curs de 3,8 lei). "Scopul major (al campaniei n.r.) a fost corijarea perceptie publice a comunitatilor de romani prin prezentarea unei oferte informationale alternative la discursul mediatic emotional generat de actele infractionale ale unor cetateni de origine romana", au explicat reprezentantii ASG in comunicat.

Pentru campania derulata in Italia a fost desemnat castigator conceptul propus de firma Playteam SRL, contractul avand o valoare de 15.503.305 lei fara TVA. Pentru campania derulata in Spania, a fost desemnat castigator conceptul propus de firma Saatchi&Saatchi, pentru un contract de 12.168.077 lei fara TVA.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.