Cei mai importanti producatori de electronice se pregatesc sa lanseze anul acesta mai multe modele de televizoare 3D.

In incercarea de a contracara pierderile pe care le sufera de pe urma popularitatii pirateriei digitale in cazul filmelor, mari producatori de electronice, sustinuti de Hollywood, pregatesc ofensiva 3D. Daca pana acum peliculele imbunatatite cu efecte stereoscopice erau de vazut doar in sali de cinema speciale, incepand cu 2009 televiziunea 3D va deveni o distractie de sufragerie.

Companii ca Panasonic, Samsung si Texas Instruments au anuntat ca pregatesc surprize de proportii pentru editia din acest an a celui mai important targ de electronice destinate consumatorului obisnuit, CES. Fiecare companie va prezenta, in premiera, mai multe modele destinate vizionarii tridimensionale.

Ideea de a imbunatati media cu efecte de adancime a imaginii, care fac ca totul sa para mai tangibil si apropiat de realitate, nu este deloc noua. Experimentele din anii 50 si 70, insa, nu au reusit sa convinga marele public ca 3D-ul e urmatorul pas in evolutia televiziunii, amintesc cei de la Los Angeles Times. Cu ajutorul tehnologiei actuale, insa, suntem la doar un pas distanta de a ne transforma in fani ai efectelor tridimensionale pe marele ecran de-acasa. Costurile de productie ale unui film 3D cresc bugetul cu doar 15%, declara producatorii peliculei "Bolt", ai carei spectatori au preferat, majoritar, sa vada filmul cu ajutorul ochelarilor stereoscopici speciali.

In urmatorii doi ani se vor lansa aproximativ 30 de filme 3D, printre titluri numarandu-se partea a treia a seriei "Toy Story" sau "A Christmas Carol". Ramane de vazut daca preturile televizoarelor 3D vor transforma noile modele in succese de masa. Un lucru, insa, e sigur: ne place din ce in ce mai mult sa avem experiente multimedia imbunatatite cu efecte care aduc totul mai aproape de realitate.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.