Anul 2008 a adus multe rebrandinguri, facelift-uri si improspatari de imagine in toate domeniile si la toate nivelurile. Chiar daca, dupa cum spune Stefan Liute, strategy director Grapefruit, peste cativa ani s-ar putea sa ne amintim doar trei-patru dintre ele, merita sa incercam sa le trecem in revista pe toate.

Domeniul financiar-bancar a fost de departe vedeta rebrandingurilor in 2008. CEC, cea mai veche banca romaneasca, si-a schimbat numele si imaginea, intr-un proces la care a participat agentia Brandient si care a presupus investitii de peste 50 milioane euro anul acesta. Din suma totala, circa 10% a fost investita in promovarea noii imagini, restul fiind rezervat reamenajarii a 600 din sucursalele bancii.

Un alt rebranding de amploare, de aceasta data importat, a fost transformarea, din 15 octombrie, a ABN Amro Romania in Royal Bank of Scotland – schimbare realizata dupa ce banca olandeza ABN Amro a fost achizitionata in octombrie 2007 de consortiul format din Royal Bank of Scotland, Fortis si Santander.

De altfel, majoritatea rebrandingurilor din zona financiar-bancara au fost urmarea unor achizitii si fuziuni. Compania de asigurari Asirom, preluata anul trecut de catre Vienna Insurance Group, a trecut printr-un rebranding de un milion de euro, ce a presupus si redenumirea in Asirom Vienna Insurance Group.

Compania bulgara Eurohold si-a bugetat jumatate de milion de euro pentru campania de promovare a noii identitati a companiei Asitrans – EuroIns, programata pentru aceasta toamna. Procesul de rebranding se va incheia la 1 ianuarie 2008.

“De acum creditele incep cu K”, a fost sloganul sub care s-a desfasurat campania de rebranding a companiei Gemini Capital Consult, care si-a schimbat denumirea in Kiwi Finance, in urma preluarii de catre fondul de investitii Oresa Ventures. Bugetul campaniei s-a situat la circa un million de euro.

Unul dintre cele mai mari rebrandinguri ale lui 2009 se anunta a fi realizat de grupul francez Groupama, care a preluat in 2008 asiguratorul Asiban, intr-o tranzactie de 350 milioane euro. La sfarsitul verii, Jean-François Lemoux, director general Groupama International, promitea lansarea noii marci, Groupama Asigurari – rezultata din fuziunea companiilor locale Asiban, BT Asigurari si OTP Garancia – in toamna acestui an, miscare amanata insa pentru anul viitor.

Tot anul viitor, asiguratorul Unita isi va schimba denumirea in Uniqa Romania, in urma preluarii de catre Uniqa Group.

Doncafe, cel mai mare rebranding din FMCG

Grupul Strauss a investit anul acesta 15 milioane euro pentru lansarea brandului Doncafe pe piata romaneasca. Procesul a inclus repozitionarea brandurilor Elite si Selected si lansarea de noi produse pe categoria premium. Rebrandingul a fost realizat de agentia Leo Burnett, care a mobilizat peste 30 de oameni in acest proiect. Campania de publicitate a costat patru milioane de euro. O buna parte din bugetul proiectului a intrat in contul agentiei londoneze Design Bridge, care a conceput ambalajele Doncafe.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.