Incarcarea televiziunilor cu publicitate a scazut fata de anul trecut. Televiziunile au obiceiul, mai ales in prime time, sa depaseasca timpii legali de publicitate. Bugetele s-au redus si calupurile cu spoturi „respira” mai usor.

De obicei, la sfarsitul anului (sarbatorile de iarna) si primavara, spatiile de publicitate sunt suprasaturate la televiziunile mari.

Altfel spus, reclamele depasesc timpii legali, mai cu seama in prime-time (orele 19.00 – 24.00). Se produce asa-numitul efect de clutter – aglomerarea spoturilor in calupurile publicitare – care conduce la o „sufocare” a telespectatorilor si la scaderea audientelor. Volumul de publicitate pe care televiziunile il pot difuza pe parcursul unei ore este reglementat de Legea audiovizualului: 12 minute pentru statiile comerciale si 8 minute pentru cele publice.

In intervalul 1 septembrie – 20 octombrie 2008, putine posturi TV au depasit limitele prevazute de lege. In prime time, Pro TV (102,2%), Antena 1 (102,4%) si Kanal D (109,6%) au avut cele mai mari „incarcari” cu reclame dintre posturile importante.

Toamna 2007 a fost ravasita de reclame

Nu mai putin de 16 posturi TV au depasit timpii legali (din cele 38 de statii existente atunci).


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.