Coca-Cola si-a sistat toate proiectele publicitare online pana la sfarsitul anului, iar Beiersdorf si Procter&Gamble si-au redus bugetele. Spectrul recesiunii a ajuns si in publicitatea online. Investitorii au devenit mai prudenti atunci cand atribuie bugetele pentru comunicarea interactiva.

Este inca prea devreme sa vorbim de o criza propriu-zisa, insa efectele incep „sa-si arate coltii” in lumea restransa a publicitatii interactive din Romania. Cand clientii sunt pusi in situatia de a taia din bugetele de comunicare, acestia „opereaza” in special la cele pentru online si outdoor. „Probabil ca toti stau si asteapta sa vada cand si cum se va termina aceasta criza. Sunt insa clienti care au oprit comunicarea online pe finalul acestui an, lucru ce va duce la o piata mai mica decat estimarile initiale”, afirma Orlando Nicoara, director general al MediaPro Interactive.

La randul sau, Cristi Parvan, Interactive Media Director al Zed Digital (divizia interactiva a agentiei Zenith Media), a observat o oarecare scadere a bugetelor de publicitate online, dar acest lucru se intampla deoarece clientii au devenit mai prudenti. Multinationalele au facut primul pas si au inceput sa-si reduca bugetele.

Potrivit unor surse din piata, Coca-Cola este unul dintre clientii care au dat o lovitura mediului online. In august, producatorul de bauturi racoritoare si-a abandonat proiectele pe internet pana la sfarsitul anului, desi a beneficiat de preturi foarte avantajoase din partea furnizorilor.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.