"Statul croat trebuie sa devina o destinatie internationala competitiva, recunoscuta la nivel global si atractiva pentru investitori", a declarat ministrul Turismului, Veljko Ostojic, la prezentarea strategiei de dezvoltare turistica adoptata de guvern.
El a aratat ca obiectivul principal al strategiei este ca Croatia sa intre pana in 2020 in grupul celor mai atractive 20 de tari pentru dezvoltare turistica.
In 2011, Croatia se afla pe locul 34 intr-un clasament de 139 de tari in privinta atractivitatii turistice, condus de Elvetia, Germania si Franta, potrivit Forumului Economic Mondial.
Pentru realizarea acestui obiectiv guvernul croat a prevazut investitii de 7 miliarde de euro, din care o treime pentru constructia de hoteluri si statiuni balneare, respectiv a 20.000 de camere de cazare, si pentru modernizarea capacitatilor existente pentru campinguri si porturi de agrement, a precizat Ostojic, potrivit MEDIAFAX.
Guvernul intentioneaza ca astfel ca dubleze in sapte ani veniturile din turism, la circa 14 miliarde de euro, si sa majoreze cu aproximativ 40% numarul innoptarilor, in prezent de 70 de milioane pe an.
Industria turistica reprezinta motorul economiei croate, reprezentand circa 19% din PIB. Autoritatile locale estimeaza ca aderarea tarii la Uniunea Europeana, in luna iulie, va contribui la dezvoltarea turismului.
Croatia a inregistrat anul trecut 12,3 milioane de vizite turistice, in crestere cu 5,1% fata de anul anterior, un record pentru tara cu 4,2 milioane de locuitori.
Turistii straini, in special germani, sloveni, austrieci si italieni, au realizat 10,8 milioane de vizite. Economia croata s-a contractat insa cu 1,1% in 2012, potrivit estimarilor guvernamentale, si nu a mai inregistrat crestere din 2009.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
#GreenEnergy4Everyone – Claudiu Butacu: informarea, soluția pentru prosumatori
Sursa: green.start-up.ro
-
Digital Banking Scorecard: Digitalizarea versus nevoile clienților
Sursa: futurebanking.ro
-
Atplay, locul care arată că poți să educi copiii prin tehnologie și jocuri
Sursa: start-up.ro
-
Portalul Digital Unic, care aliniază România la normele europene, se va...
Sursa: wall-street.ro
-
Odihna de care ai nevoie: 10 reguli de aur pentru un somn odihnitor, care...
Sursa: garbo.ro
-
Tarot online: Mai poate fi ceva între voi?
Sursa: kudika.ro