Bogatii din China par sa nu fi fost atinsi de criza. Ei au prosperat si anul acesta si traiesc izolati, ca sub un clopot aurit, departe de grijile cotidiene, consumand produse de lux intr-un ritm ametitor.
Gratie, in primul rand, afacerilor imobiliare si Bursei, cei mai bogati 1.000 de oameni ai Chinei dispuneau impreuna de o avere de 571 de miliarde de dolari in luna septembrie, fata de 439 de miliarde raportate anul trecut, ceea ce este mai mult decat PIB-ul Indoneziei sau al Belgiei, scrie NewsIn.

Dupa Dubai si Abu-Dhabi, Beijuing a devenit cea de a treia piata din lume pentru Rolls-Royce: 52 de modele Phantom au fost vandute acolo anul trecut - in timpul unei singure saptamani - la preturi intre 700.000 si un milion de euro, in functie de model.

"Clientii nostri sunt 100% chinezi si sunt foarte bogati", explica Wilson Ho, director general al Lamborghini.

"Sunt oameni de afaceri care au reusit in domeniul imobiliar, al divertismentului, finantelor, minelor de carbune sau siderurgiei. Ei sunt foarte, foarte tineri, majoritatea avand intre 20 si 30 de ani", spune el.

Intr-un cartier de lux, cel mai mare magazin Louis Vuitton din Beijing, care ocupa trei etaje, este plin de clienti chinezi, unii dintre ei plecand de acolo cu bratele pline de pachete. Vuitton a deschis intre timp un nou magazin in China, marca avand o "performanta exceptionala".

De asemenea, la magazinul de bijuterii Cartier, o vanzatoare cu manusi albe se afla in spatele unei vitrine in care este expusa o bijuterie de aur alb cu diamante in valoare de 123.000 de euro.

"Afacerile merg foarte bine in China", spune Bonnie Bao, responsabilul magazinului. Cartier a deschis 11 magazine in ultimul an si urmeaza sa mai deschida opt anul acesta. "Clientii nostri sunt foarte bogati", explica Bao, "multi cumpara fara sa se uite la pret", continua ea.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.