Cu un nou design, un nou logo dar si un site dedicat opiniei publice, producatorul de bauturi racoritoare a dat startul unei ample campanii pentru schimbare. Toate acestea, dar si mesajul transmis, coincid cu ocazia instalarii presedintelui ales, Barack Obama, la Casa Alba.

Un prim semn al asocierii brandului cu noua administratie il reprezinta chiar logo-ul campaniei: "O"-ul din numele noului presedinte al SUA, fiind inlocuit cu sigla Pepsi. Iar daca mesajele se refera la schimbare, presedintele ales a promis sa "schimbe" imaginea Americii.

Cat despre noul site creat de Pepsi, acesta este dedicat de asemenea "omului aflat pe punctul de a improspata natiunea". Astfel ca, RefreshEverything.com invita publicul sa participe la acest eveniment si sa-si spuna cuvantul, prin intermediul unui mesaj video adresat noului presedinte.

Gigantul Pepsi-Cola isi face astfel simtita prezenta si cu ocazia festivitatii de investire a noului presedinte la Washington, intarind legatura cu acest eveniment istoric prin prezenta masiva la Washington.

Producatorul de bauturi racoritoare a impanzit cele trei orase in care se desfasoara campania, New York, Los Angeles si Washington, cu bannere, reclame si postere care promoveaza mesaje optimiste.

Pastrand viziunea brandului, si anume imboldul la optimism, Pepsi emite mesaje pentru schimbare precum "All for one", "Yes u Can", nota optimista fiind asociata de public cu mesajul presedintelui. In fiecare caz, litera O este inlocuita cu logo-ul Pepsi.

Pe panouri outdoor de dimensiuni impresionante apar interjectii precum "Yo!" sau "Hooray!", dar si exclamatii precum "Oh Boy Oh Boy".

Campania beneficiaza si de un spot TV ce utilizeaza tehnici speciale, prin care publicul poate memora mesajele.

"Am avut mereu un mesaj bipartizan de optimism si de aceea iubim logo-ul nostru (forma unui zambet-smiley-face)", a declarat Anamaria Irazabal, directorul comercial al Pepsi, care a mai spus ca asemanarea dintre Pepsi si mesajul lui Obama este o coicidenta fericita.

"Aceasta inaugurare istorica este un eveniment mai mare decat Super Bowl, pentru ca este un moment unic in timp, un eveniment cultural de amploare, iar noi trebie sa luam parte la acest subiect", a mai declarat aceasta.

Potrivit purtatorilor de cuvant ai brandului, spotul pune in lumina faptul ca pepsi a fost mereu parte integranta din evenimente culturale importante, exprimand un mesaj ce indeamna la actiune. "Ideea este, intr-adevar, ca noul presedinte va schimba totul, dar pentru asta trebuie sa contribuim cu totii, trebuie sa fim agenti ai schimbarii", au declarat acestia.

Tot in cadrul campaniei, Pepsi ofera consumatorilor oportunitatea de a posta filmulete pe un site creat special, ce vor face parte dintr-o scrisoare multimedia deschisa, catre noua administratie.

Inregistrarile, care incep cu formula "Dear Mr. President", facute cunoscute in special de catre vedete, au ajuns in scurt timp de la o participare frivola la una serioasa. Tot mai multi oameni se inregistreaza de la o zi la alta, cu fel si fel de mesaje pentru noul presedinte ales.

Mai mult decat marketing traditional

Potrivit Pepsi, prezenta brandului in Washington merge mai departe de marketingul traditional si publicitate. Brandul sponsorizeaza de asemenea "World Symposium" pe 19 ianuarie si "The Creative Coalition Gala Inaugural Ball", pe 20 ianuarie.

"Ca un brand de actualitate si lider cultural, este responsabilitatea noastra sa audagam valoare acestor momente. Doua lucruri care definesc pepsi sunt schimbarea si acel ceva care il defineste, iar ambele nu depind de timp. Suntem oportuni, mereu la curent, luam intotdeauna parte la evenimentele majore", a conchis Anamaria Irazabal.

In ciuda acestor declaratii, sunt si voci care nu vad legatura dintre campania Pepsi si viziunea Obama ca pe o simpla coincidenta, acuzand brandul ca se foloseste de succesul lui Obama, si viceversa, pentru un schimb de interese politice. De asemenea, numerosi fani sunt dezamagiti si revoltati de noul design Pepsi, asociat deja in mod direct cu Obama.

Noua campanie Pepsi a fost realizata de agentia TBWA/Chiat/Day.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.