De asemenea, lantul hotelier Starwood intentioneaza sa devina un jucator important pe piata romaneasca. "Cred ca peste doi, trei ani vom fi jucatori importanti in Romania, Bulgaria si statele fostei Iugoslavii. Preferam sa crestem acolo unde sunt sanse clare de reusita. Atentia ne este atrasa de Cluj, mai ales dupa venirea Nokia. Cred ca Romania a devenit o tara foarte importanta daca multe companii isi relocheaza afacerile aici. Nu cred ca este vorba numai de mana de lucru ieftina, ci depinde si de alti factori cum ar fi abilitatiule lingvistice ale populatiei", a spus directorul de achizitii si dezvoltare al Starwood, Vincent Levy.
Potrivit acestuia, alte orase care se regasesc pe lista de dezvoltare a companiei sunt Bucurestiul, Timisoara si Constanta.
In cadrul forumului investitorii s-au aratat interesati si de litoralul romanesc."Am investit in Bulgaria si ne indreptam spre Romania. In doi, trei ani vrem sa ne imbogatim portofoliul hotelurilor de pe malul marii, iar Romania este una din tarile la care ne gandim", a declarat directorul de dezvoltare al Sol Melia, Maria Zarraluqui.
Desi reprezentantii marilor lanturi hoteliere nu s-au aratat incantati de dezvoltarea prin franciza sunt totusi interesati de colaborarea cu alte companii. "Daca un investitor vrea sa aiba clienti internationali poate face asta cu un brand international. Sunt insa foarte multe lucruri de care trebuie sa tina cont pe langa standardele lantului hotelier. Trebuie sa ia in calcul bugetul. Nu se rezuma totul la construirea hotelului pentru ca poti sa te trezesti, dupa doua luni de la deschidere, fara posibilitatea de a-l intretine. Lanturile internationale isi cauta zone unde exista circulatie internationala tot anul, de aceea va fi foarte complicat pentru un lant hotelier sa aiba clientii tot anul, in Constanta de exemplu. Poate muntele ar fi mai potrivit pentru aceasta dar nu pentru turismul international", a mai spus reprezentantul Marriott.
Reprezentantul Intercontinental, Peter Vermeer a sfatuit viitorii investitorii sa studieze piata si concurenta si sa stabileasca clar de unde isi pot aduce clientii.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro