Piata magazinelor de design interior din Romania este inca tanara, putine locatii aspirand la statutul de concept store. La fel ca in moda, magazinele sunt exclusiviste si au preturi inaccesibile buzunarelor de rand.

Piata magazinelor de design interior este inca tanara in Romania; putine magazine dedicate designului aspira de exemplu la statutul de concept store, deci de locatii alternative, cvasiartistice, comercializand unicate.

Intre acestea, se detaseaza Market 8 si La Strada Deco, al caror
concept e 100% autohton. Acesta e motivul pentru care unii designeri tineri consultati pentru realizarea acestui top, cum ar fi Ioana Nemes, sustin ca nu exista decat putine magazine pe concept, restul fiind "facaturi". Altii, mai concilianti, accepta si alte magazine, mai ales cele construite pe baza unor brand-uri puternice din afara. Cum vorbim de o lume la fel de exclusivista ca aceea a modei, preturile pentru produsele de top ale acestei industrii sunt inaccesibbile cumparatorului de rand, care nu e dispus sa sacrifice banii de o masina pentru a cumpara o singura piesa sofisticata de mobilier. Oricat de reusite ar fi produsele pe care le comercializeaza, hipermarketuri ca Ikea sau Mobexpert nu pot intra in top, avand alte asteptari si adresandu-se altei categorii de clienti, pentru care artisticul paleste in fata functionalului.

Market 8 (Stavropoleos 8)
1.Showroom-ul este incapsulat intr-un spatiu mai larg, care cuprinde si o cafenea, la parter. Registrul stilistic este insa unitar in ambele, pastrand semnatura stilului Venerei Arapu: postmodern si eclectic, amestecand elemente de pop art, new age si high tech-ul futuristic al pieselor de plastic. In cei peste 750 mp ai Market 8, reprezentand parter, etaj si mansarda remodelate prin interior al constructiei, sunt prezentate obiecte de mobilier pentru amenajari specifice unui living, unui dormitor, unei bucatarii, unui patio, unei bai etc., adaugand accesorii de tipul corpurilor de iluminat. Produsele prezentate nu au iesit toate din calculatorul Venerei Arapu, ci sunt funizate si de brand-uri scumpe din Occident. In plus, exista si piese de mobilier stil, reconditionat postmodern, deci actualizat si "vandalizat" printr-o interpretare originala. Per ansamblu, spatiul exprima excentricitate, atitudine si este cu siguranta intrigant, mai ales in zona care conciliaza noul cu vechiul – piese de mobilier stil cu tapiterie pop in culori neconventionale. Siteul arata impecabil, pe fond inchis, fiind continuu actualizat.

La Strada Deco (Batistei 23)
2.Ce surprinde la acest magazin e accentul pus pe ideea de personalizare si intimitate: "Vrem ca obiectele pe care le vindem sa nu ajunga exponate intangibile in casa cuiva, folosite pentru musafiri, ci sa intre in viata si uzul de zi cu zi ale cumparatorului." (Cecilia Minculescu). Astfel, pe langa mobila stil exista o multime de flecustete simpatice care coloreaza ambientul gen tacamuri sau ursuleti pentru colorat. E cel mai personalizat magazin de profil din Bucuresti. Site-ul e pe fond alb, cam incarcat. In curand va aparea si un magazin online.

Intro (Roma 43 bis)
3.Dintre magazinele de moda, Intro este cel mai radical avangardist; de altfel, locul oscileaza constient intre a deconstrui subtil ideea de apartament (parchetul de pe jos si usile de lemn contribuie de minune la asta) si a arata ca o galerie de arta contemporana, influentata de obiectele modernismului nonfigurativ. Multe din obiectele de aici sunt de avangarda extrema, sacrificand aproape ideea functionalitatii: fotolii cubiste de plastic, perne introduse intr-un suport alb cu orificii tubulare, un telefon cu un corp minuscul dar inzestrat cu un receptor imens, de moda veche.

Kartell (Calea Victoriei 204)
4.Produsele Kartell din Calea Victoriei sunt semnate Philip Stark. Ioana Nemes le defineste ca fiind "lucruri burgheze imbracate in plastic", fapt care nu o impiedica sa introduca totusi magazinul in randul concept store-urilor bucurestene. Produsele respira toate un aer futurist si aerodinamic, dar culorile vii, excentrice, par ca se potrivesc mai degraba intr-o camera de copii.

Innova (Patriei 4)
5.Cu Innova iesim din zona concept store-urilor si intram usor in zona magazinelor de design interior clasice; usor nonconformist subsolul, in care boltile de caramida natur au fost pastrate. Innova a adus in Romania brand-uri importante ca Edra, Minotti, Kartell, Alessi. Calitatea estetica a obiectelor expuse face insa mai putin deranjant aspectul de depozit al magazinului. Site manevrabil, dar cu un aspect destul de plat.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.