Majoritatea covarsitoare a romanilor nu este dispusa sa faca vreo investitie majora in urmatoarele 3 luni, potrivit studiului ConfidenceIndex efectuat de Reveal Marketing Research.

Astfel, 69,8% dintre romani apreciaza urmatoarea perioada ca fiind extrem de neprielnica pentru achizitionarea unei case, iar 71,5% considera ca e perioada total nepotrivita pentru achizitionarea unei masini.

Acesta este rezultatul unui studiu realizat de Bucharest Forum, prin compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research, raport intitulat ConfidenceIndex. Studiul a fost lansat joia trecuta, 8 noiembrie, in cadrul Bucharest Forum, un eveniment economic anual de reper, la care au fost prezenti investitori straini, reprezentanti ai sectorului de business din Romania, reprezentanti ai marilor corporatii, dar si oficiali de rang inalt, membri ai Guvernului.

ConfidenceIndex este un raport complex ce masoara gradul actual de incredere a romanilor si asteptarile lor cu privire la situatia economica, conditiile actuale de angajare pe piata muncii si situatia economica a gospodariei proprii.

ConfidenceIndex arata ca doar 12, 1% dintre romani considera urmatoarele 3 luni ca fiind propice cumpararii unei case. In ceea ce priveste achizitia unei masini, un procent si mai mic, de doar 7,9% dintre consumatori ar intreprinde acest lucru. Studiul mai arata ca acesti potentiali cumparatori s-ar orienta catre o masina second-hand.

In acest context, Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research, subliniaza faptul ca “romanii au devenit mai responsabili si sunt mai reticenti in a face o investitie majora, cum ar fi achizitia unei locuinte sau a unei masini. Chiar si atunci cand considera oportun sa cumpere un automobil, poate fi observata aceeasi tendinta din ultimii ani, de orientare a deciziei catre o masina la mana a doua”.

Situatia sta insa altfel in ceea ce priveste achizitia bunurilor de larg consum pentru gospodarie. In acest caz, romanii considera in procent destul de ridicat (40,8%) ca urmatoarele 3 luni ca o perioada oportuna cumparaturilor. In topul preferintelor consumatorilor sunt obiecte ca laptop (13, 9%), frigider (12, 2%) sau masina de spalat (12, 6%).

Citeste si:
Top 3 momente în care poți avea nevoie de un credit rapid 
Top 3 momente în care poți...

Acelasi studiu releva si o atitudine de reticenta a consumatorilor in ceea ce priveste intentia de a pleca in vacanta: doar 2 din 10 romani au mentionat ca isi fac planuri in acest sens pentru urmatoarele 3 luni, alegand destinatii turistice din tara. Mijlocul de transport ales in mod preponderant este automobilul personal.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.