Business 5 Iunie 2009 23:23
Cum poate fi calculat yield-ul corect intr-o piata imobiliara fara tranzactii, ce solutii pot fi gasite pentru a salva mall-urile fara chiriasii si care sunt oportunitatile in piata hoteliera - acestea au fost cateva dintre intrebarile la care au raspuns specialistii reuniti, ieri, la conferinta CEDER 2009.
Yield-ul corect, imposibil de aflat?

Intr-o piata fara tranzactii, este foarte greu, daca nu imposibil, sa stabilesti un yield (randament) corect, mai ales in situatiile cand, intre asteptarile cumparatorilor si oferta vanzatorilor diferenta este una considerabila.

Au fost cateva tranzactii care nu reflecta realitatea pietei, cum a fost tranzactia cu America House. Acel yield, de 5,5% nu este unul real, iar astfel de tranzactii au descurajat investitorii din piata spatiilor de birouri, care se asteptau ca toate tranzactiile sa fie la yield-uri asemanatoare”, a explicat Troy Javaher, Head of Capital Markets in cadrul companiei de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle (JLL), in cadrul conferintei CEDER 2009.

Mai multe detalii despre cum poate fi calculat randamentul corect, gasiti aici.


Dezvoltatorii, prinsi intre chiriasi si banci


Daca in ultimii ani, chiriile spatiilor de retail crestea de la trimestru la trimestru, iar scenariul unui mall livrat insa cu spatii neinchiriate parea ireal, astazi situatia s-a schimbat: mall-urile sunt deschise cu foarte multe spatii libere, iar chiriasii incearca tot mai des sa isi renegocieze chiriile.

Ce s-a intamplat in ultimii sapte ani, nu mai este valabil si astazi. Retailerii cer chirii mai mici si impun conditii mai greu de indeplinit, iar dezvoltatorii, chiar daca sunt deschis la renegocieri, au un contract cu banca finantatoare. Astfel, dezvoltatorii sunt prinsi la mijloc, intre banci si retaileri”, a explicat Monica Barbu, vicepresedinte al companiei The Advisers.

Mai multe informatii despre situatia in care se afla dezvoltatorii, gasiti aici.


Hilton, tot mai deschis catre ideea de francize

Nici segmentul hotelier nu a scapat mai putin de criza, operatorii incercand sa gaseasca tot felul de solutii, de la reducerea costurilor, la oferirea de francize. Tinu Sebesanu, Chief Executive Officer al Trend Hospitality, spune ca piata hoteliera a scazut cu 30% in acest an si va continua sa fie in declin, daca operatorii nu vor lua masurile potrivite.

Cred ca 90% cei care opereaza pe aceasta piata nu au o echipa buna de management, iar daca nu si-o pot face, le recomand sa vanda. Nu trebuie sa reduci costurile in aceasta perioada, ci sa le optimizezi”, a declarat Tinu Sebesanu.

Mai multe detalii despre solutiile anti-criza gasite de operatorii hotelieri, gasiti aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.