Business7 Ianuarie 200901:01de Adriana Dragusin

Lectura de 2 minute

Prestanta brandurilor multinationale nu mai este de ajuns pentru a atrage cumparatorii. Pe fondul crizei din real estate, dezvoltatorii incearca sa gaseasca alternative la serviciile in vanzari oferite de companiile multinationale.

Transformarile survenite in imobiliarul autohton pe parcursul lui 2008 au dus la aparitia unei schimbari radicale de strategie in randul constructorilor de pe segmentul rezidential.

Jucatori grei din piata au decis astfel sa renunte la serviciile in vanzari oferite de companii reputate pe plan mondial.

Un exemplu recent in acest sens este reprezentat de Seven Hills, divizia de real estate a grupului israelian BSG, ce are momentan in dezvoltare proiectul West Park din Capitala.

Dezvoltatorul a luat decizia de a nu prelungi contractul cu departamentul de vanzari al CBRE/Eurisko, agentia care s-a ocupat pana nu demult in mod exclusiv de contractarea apartamentelor in cadrul West Park.

Acesta nu este insa un caz singular. Intr-o situatie similara se afla si Globe Trade Center, companie ce a anuntat in Bucuresti dezvoltarea de proiecte insumand circa 4.000 de locuinte.

Incepand cu luna septembrie a anului trecut, GTC a renuntat la serviciile de intermediere a vanzarilor oferite de o alta companie imobiliara internationala prezenta pe piata autohtona.

„La toate proiectele de locuinte pe care le am in Bucuresti fac vanzarile cu echipa mea si nu mai lucrez cu Colliers”, declara Shimon Galon, CEO-ul GTC.

Cumparatorii romani, mai dificil de convins

Care este factorul declansator al acestei noi strategii de vanzare? Ninel Peia, presedintele Peia Group, considera ca dezvoltatorii „au renuntat la serviciile companiilor multinationale de intermedieri” in principal din cauza schimbarii radicale a profilului cumparatorului de locuinte. Astfel, la serviciile marilor companii de vanzari apelau pana acum in special investitorii straini, interesati de obicei de achizitionarea de apartamente in pachete de zeci si chiar sute de unitati.

„Din momentul in care acesti investitori nu mai au posibilitatea sa obtina finantare, au iesit din piata”, recunoaste Galon. Odata cu „exodul” cumparatorilor speculativi, spune Peia, potentialii clienti ramasi in piata sunt cei interesati de achizitionarea unei locuinte pentru uzul propriu.

Adevarul

Sursa: Adevarul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.