Dupa ce in primele sase luni ale anului a continuat tendinta, initiata in ultimii doi ani, de crestere a ofertei pe segmentul rezidential, incepand cu trimestrul 3, ca urmare a inaspririi conditiilor economice, dezvoltatorii au adoptat o atitudine moderata, potrivit reprezentantilor Atisreal.

Potentialii cumparatori, atat investitorii cat si utilizatorii finali, au adoptat o atitudine de expectativa ce a determinat scaderea numarului tranzactiilor.

In primul semestru din 2008 numarul locuintelor finalizate a fost aproape similar cu cel inregistrat in primele 6 luni din 2007.

In contextul economic actual multi dezvoltatori si-au revizuit planurile prin amanarea/stoparea unor proiecte.

"Dificultatile in obtinerea finantarii vor duce la scaderea numarului de dezvoltatori eligibili pt. imprumuturi bancare, fiind afectat numarul proiectelor viabile. Nivelul actual al stocului de apartamente aflate la vanzare, vehiculat pe piata, nu este concludent, avand in vedere ca o parte din el face parte din proiecte ce nu vor fi finalizate.", au precizat specialistii Atisreal, in cadrul primului studiu al pietei imobiliare din Bucuresti realizat in colaborare cu revista Biz.

In primul semestru din 2008 investitorii privati si alti jucatori din domeniul imobiliar au inceput sa dea semne de nervozitate, incepand sa-si vanda portofoliile. Fondurile oportuniste si-au redus semnificativ prezenta pe piata locala, transformandu-se din cumparatori in vanzatori, creand premizele pt. dezvoltarea pietei rezidentiale secundare.

Strategiile de vanzare au fost revizuite, prin oferirea unor produse specifice si adoptarea unor politici de pret atractive dublate de campanii promotionale. Diferentierea conceptului proiectelor a devenit un aspect cheie pe segmentul rezidential.

Pe masura ce piata rezidentiala devine tot mai competitiva, strategiile de dezvoltare se vor baza pe un nivel crescut de receptivitate la caracteristicile cererii. Dezvoltatorii vor imbunatati conceptele generale ale proiectelor, concentrandu-se asupra adaptarii la standardelor clientilor si mai putin asupra ratei profitului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.