75% dintre romani si-au exprimat nemultumirile in legatura cu produsele unei companii direct pe canalele sociale detinute de acestea, in timp ce 63% dintre romani si-au postat comentariile si nemultumirile pe paginile sociale personale.
Consumatorii romani se implica activ in generarea de reactii in mediul online in jurul companiilor si al brandurilor, prin ratinguri, review-uri, grupuri de sustinere sau boicot. 63% dintre romanii cu varste cuprinse intre 16 si 44 de ani s-au folosit de retelele sociale pentru a-si comunica nemultumirea legata de branduri catre prieteni sau rude. Romania este depasita doar de catre Turcia (72%) in aceasta privinta.
Relatia cu brandul in mediul online include si manifestarea vocii critice a consumatorilor direct pe paginile sociale ale companiilor. 75% dintre romani au utilizat retelele sociale pentru a-si adresa plangerile in acest mod. In topul tarilor care si-au exprimat nemultumirile pe paginile sociale detinute de branduri, Romania este devansata de Turcia (78%) si urmata de Finlanda (63%).
Potrivit comunicatului de presa emis de IAB Romania, prezenta online a brandurilor si a companiilor influenteaza vizibil comportamentul consumatorilor europeni: 47% dintre acestia sunt dispusi sa afle mai multe despre produsele care beneficiaza de publicitate in mediul virtual, 46% acceseaza site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% marturisesc ca sunt inclinati sa cumpere produsele unui brand pe care il urmaresc pe retelele de socializare.
"Prezenta companiilor pe retelele sociale se dovedeste extrem de importanta atat pentru cresterea reputatiei si a influentei acestora, cat si pentru implicarea directa a publicului in activitatea lor. Brandurile nu mai pot ignora importanta mediului online in ceea ce priveste impactul general pe care il au asupra consumatorilor", a comentat Ioana Anescu, Director executiv IAB Romania.
Chase & Status pregătesc un show incendiar la festivalul Massif
Internetul ramane predominant un instrument prin care europenii prefera sa tina legatura cu prietenii si rudele. 63% dintre utilizatorii de Internet folosesc mediul online in acest scop. Emailul este cel mai utilizat canal de comunicare online (95%), fiind indeaproape urmat de retelele sociale (90%) si mesageria instant (73%). 49% dintre europeni acceseaza retelele de socializare cu o frecventa zilnica.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro
-
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai
Sursa: futurebanking.ro
-
Cafea, jazz și o vizită „acasă la Isărescu”: Unde puteți ieși în oraș la...
Sursa: wall-street.ro